عضو هيئت رئيسه كانون مداحان كشور جوانگرايي را شاخصه مهم در برگزاری جشن‏هاي مردمی و معنوی زير سايه خورشيد عنوان كرد.

محمدحسين كبير در گفتگو با  خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، اظهار داشت: رویکرد جوانگرايي در برگزاری جشن‏هاي مردمی زير سايه خورشيد در كشور موجبات موفقیت و تأثیرگذاری بیشتر آن را فراهم کرده است و هر ساله نیز با استقبال بيشتر مردم مواجه می شود.

وي خاطر نشان كرد: وقتي كار به جوانان سپرده شود می توان از ايده‏هاي جديد آنها براي پيشيرد بهتر امور بهره برد كه ثمره آن برگزاري باشكوه، پرمخاطب و اثرگذار برنامه‏هاي فرهنگي است.

رئيس كانون مداحان استان گلستان ادامه داد: با توجه به اینکه دشمن از طریق ماهوارهها و ابزارهای ضد فرهنگی خوراک فرهنگی مسموم در جامعه به ویژه قشر جوان تزریق میکند، باید فضایی در جامعه فراهم شود که جوانان در آن به رشد و کمال معنوی و اعتقادی برسند.

كبير حضور پررنگ جوانان را در برنامههای فرهنگی نشانگر موفقیت آن دانست و تصریح کرد: اشاعه فرهنگ دینی و شعائر اسلامی باید نسل به نسل بسط و گسترش پیدا کند و ریشه دواندن این ارزشها سبب میشود تا جامعه از بسیاری آسیبهای اجتماعی مصون بماند.

وي با بیان اینکه در برنامههای فرهنگی باید به جوانان میدان حضور داده شود، خاطرنشان کرد: قشر جوان ظرفیتها، استعدادها و قابلیتهای فراوانی دارند که اگر به درستی و در مسیر درست هدایت شود شاهد اتفاقات اثرگذاری خواهیم بود.

رئيس كانون مداحان استان گلستان همکاری دستگاهها و مسئولان دستاندرکار را در برگزاری باشکوه برنامههای فرهنگی و معنوی زیر سایه خورشید بسیار با اهمیت عنوان کرد و افزود: برگزاری و تقویت چنین برنامههایی سبب شده تا اکنون استکبار وادار به عقبنشینی شود لذا معتقدم هر چه معنویت ملت ایران به رخ جهانیان کشیده شود استکبار خواهد فهمید که نمیتواند چشم طمع به کشوری بدوزد که ریشه در اعتقادات اهلبیت (علیهم السلام) دارد و به ندای حقانیت، صلح و دوستی، مودت و رافت ملت‏هاي مظلوم پاسخ مي‏دهد.

عضو هیئت رئیسه کانون مداحان کشور با بیان اینکه برگزاری جشن های زیر سایه خورشید سبب ترویج نشاط سالم دینی در جامعه میشود، گفت: باید از تمام ظرفیتهایی که استان‏ها وجود دارد براي برگزاري باشكوه جشن‏هاي مردمی زير سايه خورشيد و ماندگاري آن در عرصه فرهنگي استفاده كنيم.

شایان ذکر است که ششمین دوره جشن های ملی و معنوی زیر سایه خورشید در سال جاری همزمان با ایام سالروز ولادت امام رضا(علیه السلام) و دهه کرامت در120شهر از 22 استان کشور و همچنین در17 شهر از 6 کشور جهان شامل آلمان، هندوستان، افغانستان، عراق، لبنان و امارات برگزار می شود/س.

برچسب ها: جشن ، زیر ، سایه ، خورشید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.