استانداری خراسان شمالی گفت : هزينه كرد در آموزش و پرورش هزينه نيست بلكه سرمايه گذاري است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، احمدی بیغش در ششمين جلسه شوراي آموزش وپرورش گفت: هرچه در بخش تعليم و تربيت به ويژه آموزش و پرورش سرمايه گذاري شود، ماندگار مي شود.

وی از همه اولياء و مسئولين خواست تا به اندازه بضاعت خود به آموزش و پرورش كمك كنند و از همه ظرفيت‌هاي استان براي موفقيت دانش آموزان استفاده شود .

مديركل آموزش و پرورش استان هم بااشاره به انجام اقدامات اساسي براي ورود به سال تحصيلي جديد، گفت: سازماندهي و ساماندهي نيروي انساني كه مهمترين وظيفه آموزش و پرورش در تابستان است، انجام و با كمترين دغدغه اكثريت مدارس، آماده ورود به سال تحصيلي جديد هستند.

محمد وحيدي، اشاره به تاييد ثبت نام بيش از 93 درصد دانش آموزان در سامانه سناد آموزش و پرورش، افزود: تاكنون 101 درصد ثبت نام در مقطع ابتدايي انجام شده كه با ثبت نام دانش آموزان عشايري تا مهرماه، پيش بيني مي شود بين 600 تا 800 دانش آموز به جمع دانش آموزان مقطع ابتدايي استان اضافه شود.

وي گفت: تعداد يك ميليون و 317 هزار جلد كتاب درسي براي مقاطع مختلف تحصيلي نيز تهيه و توزيع شده و در حال حاضر كمتر از 3 درصد كسري كتاب دراستان داريم كه مربوط به پايه هفتم است كه چهار جلد آن تاكنون توزيع شده و 8 جلد ديگر به علت جديد الچاپ بودن در فواصل دو روزه توزيع مي شود.

مديركل نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس استان هم در ادامه با اشاره به در دست اقدام بودن 30 طرح در 6 ماهه اول سال، گفت: اين طرح در قالب 21 مدرسه روستايي با 77 كلاس درس و 7 هزار و 426 مترمربع زيربنا آماده تحويل است.

ابوالقاسم بابايي افزود: همچنين 9 طرح با 53 كلاس درس و 7 هزار و 308 مترمربع زيربنا نيز در شهرهاي استان در دست اقدام است.

وي اعتبارهزينه شده براي ساخت اين پروژه ها 90 ميليارد ريال اعلام كرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالي هم گزارشي از ستاد طرح مهر استان در مدارس ارائه داد.

اكبرزاده برنامه ريزي در راستاي تامين فضاي آموزشي و تجهيزات مدارس، تعمير و بهسازي مدارس، جمع آوري وسايل اسقاطي مدارس، بروزرساني سيستم هاي مدارس،تامين كتب درسي را از جمله برنامه هاي اين كميته ها عنوان كرد.

وي تصريح كرد: اکنون 100 درصد معلمان متوسطه اول آموزش هاي لازم را كسب كرده اند و بيش از 60 نفر از معلمان به دوره هاي تربيت مدرس سطح كشور اعزام شده اند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.