رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس گفت: کشتی از جمله رشته هایی است که تنور مسابقات المپیک را به عنوان مهمترین رخداد ورزش جهان داغ می کند.

علی پرویزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد ماندن کشتی در مسابقات المپیک گفت:رشته هایی کاندید حذف از المپیک بودندکشتی ورزشی است که در دین و مذهب ما ریشه دارد و ائمه اطهار و سرآمد همه پهلوانان تاریخ حضرت علی (ع)هستند در کشور ما پهلوانان زیادیب مانند پوریای ولی و جهان پهلوان تختی و سایر بزرگان دیگری داریم که در این سیستم و در میادین بزرگ جهانی با کسب مدال های رنگارنگ افتخارات زیادی را بدست آورده اند.

وی با اشاره به اینکه کشتی تنور المپیک را داغ کرده است صریح کرد : کشتی از جمله رشته هایی است که تنور مسابقات المپیک را به عنوان مهمترین رخداد ورزش جهان داغ می کند و نگاه همه کشور ها به این رشته است در حوزه های فرنگی و آزاد این حساسیت کامل در این مسابقات و سایر تورنمت های بین المللی معتبر جهان موج می زند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس در ادامه این مطلب بیان کرد :کشتی ورزش مادر و جزء رشته هایی است که قدرت بدنی و استقامت و سر عت مهمترین فاکتور های آمادگی جسمانی را در دل خود جای داده است و در قاره های مختلف باهر نژاد و فرهنگی علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب کرده است و در قاره های محروم مانند آفریقا هم طرفداران زیادی دارد.

پرویزی در خاتمه اظهار داشت: ورزش اول ما کشتی است و مادر سرزمین شیرمردان و دلیر مردان ایران با برخورداری از پتانسیل های فراوان در این رشته ورزشی همیشه در معتبرترین میادین ورزش دنیا در این رشته با کسب مقام ها و مدال های رنگارنگ ثابت کردیم که یکی از قطب های کشتی جهان هستیم./س


برچسب ها: کشتی ، المپیک ، حضرت علی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.