معاون اداره‌كل هواشناسي خوزستان گفت: رطوبت بالا و پديده شرجي تا فردا در استان حاكم خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ علي‌رضا غلام‌پور اظهار كرد: بررسي وضعيت سينوپتيكي نقشه‌هاي ميدان باد نشان مي‌دهد كه جريانات سطح زمين كاملا جنوبي شده و وضعيت هوا با رطوبت بالا و شرجي در استان را در پي دارد.

 

وي ادامه داد: همان‌طور كه انتظار مي‌رفت اين وضعيت تا اوايل وقت فردا ادامه دارد.

 

معاون اداره‌كل هواشناسي خوزستان افزود: در لايه مياني جو نيز خط ناپايدار تشكيل شده و هماهنگي آن با زبانه كم‌فشار در سطح زمين، ابرناكي را در برخي نقاط استان در پي داشته است.

 

غلام‌پور گفت: بر همين اساس در 24 ساعت آينده پيش‌بيني مي‌شود، آسمان استان در مناطق شمالي و ارتفاعات نيمه شمالي صاف بعضا با غبار محلي، توام با وزش باد باشد. همچنين آسمان در مناطق مركزي و غربي استان صاف همراه با غبار محلي و به تدريج با افزايش رطوبت و وقوع شرجي، در ارتفاعات نيمه‌شرقي و جنوب شرقي صاف توام با غبار محلي و شرجي و همراه با وزش باد و در مناطق ساحلي و جنوبي آسمان صاف با افزايش رطوبت و شرجي توام با وزش باد پيش‌بيني مي‌شود.

 

وي اظهار كرد: در 24 ساعت گذشته آبادان با 45 درجه و ايذه با 21 درجه سانتي‌گراد به ترتيب گرمترين و خنك‌ترين نقاط استان گزارش شدند. پيش‌بيني مي‌شود دماي هواي امروز اهواز حداكثر به 45 درجه سانتي‌گراد و حداقل به 24 درجه سانتي‌گراد برسد. حداكثر رطوبت اهواز نيز 91 درصد گزارش شد.

 

معاون اداره كل هواشناسي خوزستان گفت: همهچنين ميزان رطوبت در شهرهاي اميديه 90 درصد، ماهشهر 89 درصد، شادگان 88 درصد، بستان 87 درصد، هنديجان 85 درصد و شوش 77 درصد اعلام شد./س

 
برچسب ها: شرجی ، فردا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.