معاون دبيركل حزب الله لبنان درباره حمله احتمالي به سوريه و خطر آن بر منطقه و جهان هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه الوطن، شيخ نعيم قاسم گفت: بحث هاي زيادي درباره تجاوز آمريكا عليه سوريه وجود دارد كه نشان مي دهد ما با خطر بزرگي مواجه هستيم و اين خطر تنها به سوريه محدود نمي شود بلكه همه جهان را در برمي گيرد. 

وي در ادامه افزود: فرياد مخالفت مسيحيان و مسلمانان با تجاوز آمريكا عليه سوريه بلند است زيرا آثار تجاوز عليه سوريه تنها شامل مسيحيان و مسلمانان نمي شود بلكه همه جهان را فرا مي گيرد و به همين علت به آمريكا مي گوييم كه جنگ و تجاوز را متوقف كند و به فكر راه حل سياسي باشد. سوري ها را به حال خود رها کنيد تا سرنوشت شان را خودشان تعيين کنند.

وي با اشاره به اينكه حوادث و بحران سوريه دو سال و نيم است که ادامه دارد؛ گفت: "آيا راه حل نظامي فايده اي هم دارد؟ هرگز فايده ندارد و اگر به دنبال راه حل مناسب هستيد همانطور كه بارها گفته ايم و تکرار کرديم راه حل سياسي بهترين گزينه است نه نظامي، حل مسايل بايد با توافق داخلي بين حاکميت و مخالفان صورت گيرد و هيچ راه حل خارجي امكان پذير نيست چه نام آن راه حل نظامي باشد يا تحت اين پوشش انجام شود.

شيخ نعيم قاسم در پايان اظهار داشت كساني که از تجاوز و جنگ عليه سوريه حمايت مي کنند خواهان ثبات منطقه و امنيت آن نيستند و كساني که راه حل نظامي را ترويج مي کنند به طور کلي خواهان ثبات لبنان و كشورهاي منطقه نيستند زيرا در صورت اقدام نظامي حفظ ثبات و امنيت در منطقه بحران زده امکانپذير نخواهد بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار