معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 750 هزار تن سیب‌زمینی خوراکی و بذری در اردبیل برداشت شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ خلیل نیکشاد دیروز در جریان بازدید از مزارع سیب‌زمینی در اردبیل اظهار داشت: برداشت محصول سیب‌زمینی چند روزی است در استان اردبیل آغاز شده و پیش‌بینی می‌کنیم کار برداشت از 21 هزار و 300 هکتار زمین زراعی اختصاص یافته به این محصول تا پایان شهریورماه و اوایل مهر ماه ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه استان اردبیل به لحاظ داشتن شرایط آب و هوایی مناسب و همچنین برجستگی‌های متعدد طبیعی و غیرطبیعی به ویژه ایزوله بالا قادر است بخش عظیمی از سیب‌زمینی مورد نیاز کشور را تولید کرده و روانه بازار مصرف کند.

نیکشاد خاطر نشان کرد: برداشت سیب‌زمینی در این استان علاوه بر اینکه به ارتقای جایگاه تولید کمک می‌کند بلکه زمینه و بستر اشتغال بیش از 12 هزار نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌آورد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین افزود: دشت اردبیل به رغم آن که قطب تولید سیب‌زمینی است اما فاقد واحدها و کارخانه‌های فرآوری محصولات سیب‌زمینی است که نبود این کارخانه‌ها در حوزه صنایع تبدیلی سبب شده تا خام فروشی این محصول ادامه پیدا کند.

وی بیان کرد: 20 درصد نیاز کشور از طریق تولید سیب‌زمینی در دشت اردبیل تأمین شده و شاهد صادرات این محصول به چهار کشور همسایه هستیم/س.

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، سیب ، زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.