مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: با رقابت 70 اثر منتخب و راه یافته به مرحله نهایی هشتمین جشنواره مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی رضوی کلید خورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ منصور شرفی دیروز در مراسم گشایش این جشنواره در مشگین‌شهر اظهار داشت: این جشنواره در امامزاده سید سلیمان واقع در شهر فخرآباد مشگین‌شهر آغاز شد.

وی گفت: این مراسم با مداحی سلیم موذن‌زاده اردبیلی کلید خورد.

دبیر جشنواره مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی رضوی اضافه کرد: در مراسم افتتاحیه این جشنواره اثر موسیقی «طلیعه هستی» هم رونمایی و اجرا شد، خواننده این اثر شهروز حبیبی است که اصالتش اردبیلی است.

وی بیان کرد: شعر اثر «طلیعه هستی» را حسین غفاری سروده که یکی از شاعران برگزیده جشنواره رضوی است.

شرفی یادآور شد: این اثر تنظیم مهرداد بلوچیان تنظیم‌کننده آهنگ سریال شب دهم است که خوانندگی آن را علیرضا قربانی بر عهده دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: در این جشنواره 284 اثر از 596 نفر از سراسر کشور در پنج رشته تواشیح، مقاله، مداحی، ابتهال و چاوشی به دبیرخانه ارسال شده بود که 70 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

شرفی تصریح کرد: از میان آثار راه یافته 48 اثر در رشته تواشیح، 117 اثر در رشته مداحی، 36 اثر در رشته چاوشی‌خوانی، 47 اثر در رشته ابتهال و 39 مقاله هستند.

وی در ادامه گفت: اختتامیه هشتمین دوره جشنواره مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی رضوی 21 شهریور ماه ساعت 17 در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار می‌شود/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.