رییس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی گفت: ترویج فرهنگ رضوی نیازمند حضور هنرمندان متعهد کشور است چرا که با مشارکت هنرمندان شاخه‌های مختلف هنر است که می‌شود فرهنگ اهل بیت را در ایران اسلامی ماندگار کرد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران مشهد سید جواد کمالی با بیان این مطلب افزود: «جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید» یک حرکت فرهنگی معنوی کاملاً واجب و لازم است که توسط آستان قدس رضوی شروع شده اما برای اینکه این طرح خوب روزبه‌روز در مسیر ارتقاء قرار گیرد و پس از گذشت چند سال دچار یکنواختی نگردد نیاز است که این حرکت زیبا مزین به نقش آفرینی هنرمندان متعهد ایران اسلامی و بویژه هنرمندان دلسوز و متدین ضبطه خراسان رضوی قرار گیرد.

وی به آثار متعهد هنرمندان شاخه‌های مختلف هنری که درموضوعات دینی و مقوله‌های مختلف فرهنگی کارکرده‌اند اشاره نمود و تصریح کرد: پرواضح است که علاقه به اهل بیت عصمت و طهارت در قلوب همه مردم متدین کشوراسلامی ایران هست و هنرمندانی که در سرزمین‌های مذهبی و شهرهای مثل مشهد زیست می‌کنند این عشق در قلوب آنها با قوی بیشتری وجود دارد که خروجی آن را به راحتی می‌توان در آثار آنها دید. بنابراین پتانسیل اولیه کار در جامعه موجود است. نکته مهم این است که آستان‌قدس رضوی در جهت مدیریت این استعداد‌ها درست عمل کند.

کمالی ضمن ابراز خرسندی از حرکت زیبای کاروان خدام رضوی در استان‌های مختلف کشور گفت: حضور خدام بارگاه منور و اجرای برنامه‌های معنوی و توزیع محصولات فرهنگی قطعاً باعث رضایت تمامی عاشقان علی‌بن‌موسی‌الرضا(علیه‌السلام) است اما اگر در همین کاروان‌ها گروه‌های حرفه‌ای تئاتر مذهبی، شاعران برجسته که اشعار خوبی درخصوص حضرت سروده‌اند گنجانده شوند بسیار به اثر بخشی جشن‌های دهه کرامت کمک می‌کند./ب

برچسب ها: ترویج ، فرهنگ ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.