معاون استاندار و فرماندار ساوه گفت: فرهنگ دفاع مقدس، متعالی تر از جنگ‌های رخ داده در دیگر كشورها است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، احمد آزاد در دومین جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان افزود: هشت سال دفاع مقدس حماسه فداكاری ملت ایران و رزمندگان اسلام در برابر كفر بود.

وی با با اشاره به نقش مردم و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی در سایه هدایت های رهبر كبیر انقلاب و توكل رزمندگان به خداوند متعال صورت گرفت.

وی اضافه کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای آگاهی و اطلاع رسانی به جوانان و نوجوانانی است که هشت سال دفاع مقدس را ندیده اند و تبیین ارزش های آن دوران حربه ای در مقابل ترفندهای دشمنان و موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی است.

فرماندار ساوه اقتدار و عظمت کشور را در سایه دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس دانست و گفت: امروز هم به لطف الهی و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و پشتوانه مردمی این انقلاب از قدرت بازدارندگی فوق‌العاده ای برخوردار است و روز به روز بر اقتدار و عزت آن افزوده می شود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس رمز جاودانگي ملت ايران است، تصریح کرد: شهرستان ساوه نیز در دوران دفاع مقدس با تقدیم شهدایی والامقام در این دوران با عظمت به خوبی درخشید و گردان افتخار آفرین ولی عصر (عج) که متشکل از رزمندگان این شهرستان بود همواره در عملیات های گوناگون پیشتاز بوده است.

وی غبارروبی گلزار مطهر شهدا، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، تجلیل از بسیجیان ، برگزاری یادواره‌های شهدا، نواختن زنگ دفاع مقدس در مدارس را از جمله برنامه های این هفته در شهرستان ساوه عنوان کرد.

آزاد، ایجاد سنگرهای نمادین در ورودی مدارس، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر با موضوع دفاع مقدس، اجرای نمایش‌های خیابانی، برگزاری شب شعر و خاطره، فضا‌سازی سطح شهر، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، قرائت زیارت عاشورا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی را به عنوان بخش دیگری از برنامه های این هفته در شهرستان ساوه اعلام کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.