رئیس اداره اوقاف و امور خیریه كاشان از وقف سه موقوفه جدید به ارزش حدود 6 میلیارد ریال به همت خیران کاشانی در مرداد ماه خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور   گفت: بر اساس این موقوفات چند قطعه زمین اهدایی حاج‌رضا بخشی،حاج حسين پيمان فرد، حسين شاهميري و عقيل افتخارنيا برای ساخت مسجد و حسينيه وقف شد.

وی با اشاره به وقف دو قطعه زمین مجزا دارای سند 6 دانگ با مساحت420 مترمربع به ارزش حدود 2 میلیارد و 700 میلیون ريال به همت حاج رضا بخشي برای ساخت مسجد وحسینیه محبان الزهرا(س) افزود: این خیر کاشانی حتی کار ساخت ساز دو طبقه این مسجد و حسینیه تا پایان مرحله سفت کاری را با هزینه شخصی خود معادل 2 میلیارد و 300 میلیون ریال انجام داده است.

به گفته وی، مسجد و حسینیه محبان الزهرا(س)در کوچه سادات خیابان امیر کبیر پشت کارخانه حریر مخمل کاشان با توجه به نبود مسجد و حسینیه و ضرورت آن در این منطقه توسط واقف وقف و احداث می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه كاشان وقف قطعه زمینی به مساحت 232 مترمربع و ارزش 350 ميليون ريال توسط حاج حسين پيمان در میدان شهید زارع مجرد کاشان 12متری مهدیه برای احداث مسجد را یادآورشد و گفت:در این منطقه نیز مسجد وجود نداشت و احداث آن ضروری است.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور وقف دو قطعه زمین اهدایی واقفان حسين شاهميری و عقيل افتخارنيا هر یک به مساحت 300 مترمربع در بلاور ورودی شهر برزک از توابع کاشان را خاطرنشان کرد و گفت:ارزش ریالی این دو قطعه زمین 180 میلیون ریال است.

به گفته وی،وقف سیره نبوی و سنت حسنه ای است که پس از گذشت قرن ها هنوز هم در بین انسانهای مومن جایگاه والایی دارد به طوری که خیران کاشانی فقط در مردادماه سه مورد زمین با ارزشی حدود 6 میلیارد ریال را وقف کردند./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، اهدا ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.