رئيس تجهيزات پزشکي وزارت بهداشت گفت: قيمت ايمپلنت‌هاي دنداني حدود 200 الي 250 هزار تومان است که در بازار به ميزان بيش از يک ميليون تومان نيز بفروش مي‌رسد.

دکتر کيوان، رئيس تجهيزات پزشکي وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به قيمت ايمپلنت ها در بازار افزود: قيمت ايمپلنت‌ها حدود 200 الي 250 هزار تومان است و اگر مردم بابت خريد آنها هزينه اضافي پرداخت مي‌کنند بايد ببينيم کجا اين هزينه‌هاي اضافي دريافت شده است.

وي با بيان اينکه مردم به قيمت کالاها واقف باشند، ادامه داد: آن ايمپلنت‌هايي که از ما مجوز واردات گرفتند و  در انواع اروپايي و آمريکايي در بازار بفروش مي‌رسند قيمت آنها همين ميزان 200 تا 250 هزار تومان است و بايد بررسي کنيم ببينيم کجا اين قيمت‌هاي اضافي از مردم دريافت مي‌شود.

رئيس تجهيزات پزشکي علت افزايش قيمت ايمپلنت‌ها را وجود برخي از واسطه گري‌ها دانست و اظهار داشت: حدس مي‌زنيم ممکن است واسطه‌گري‌ها توسط برخي از افراد صورت گيرد که منجر به افزايش قيمت‌ها شده و ما مطالعه کرديم که مي‌توان با قيمت 700 الي 800 هزار تومان يک ايمپلنت را به همراه دستمزد پزشک اجرا کرد ولي الان قيمت‌ها متفاوت است و قيمت‌ها بين يک ميليون و بالاتر است.

دکتر کيوان در پايان اظهار داشت: يکي از کارهايي که ما بايد انجام دهيم ساماندهي هزينه‌ است که اگر اضافي از مردم اخذ مي‌شود ما کاري کنيم که متعادل شود تا مردم کيفيت زندگي خورد و خورکشان به طبع آن دستگاه گوارششان بهتر شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار