معاون تولیدی پیشین وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت:جزءنگری بلای جان اقتصاد ایران است و برای موفقیت در عرصه اقتصادی جهانی ابتدا باید بزرگ فکر کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، «محمد جعفردانش مارنانی»در جمع اعضای کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق اصفهان گفت:صدور مجوزهای بسیار در بخش کشاورزی و صنعت باعث کوچک شدن واحدهای کشاورزی و صنعتی و ناتوانی در رقابت با یکدیگر و به تعطیلی کشاندن آنها منجر می شود.

وی یکپارچه سازی زمین های کشاورزی و تولید انبوه را یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری دانست وگفت: متاسفانه خرد شدن زمین های کشاورزی باعث کاهش بهره وری و تولید در این بخش شده است.

معاون تولیدی پیشین وزارت صنعت،معدن و تجارت با اشاره به وجود 75 هزار کارخانه تولیدی در کشور و تکراری بودن 75 درصد آنها گفت:برای حضور موفق در عرصه تولید و فروش باید تشکیل واحدهای بزرگ و غیر تکراری در کشور به طور جدی پیگیری شود.

دانش مارنانی افزایش تعداد بنگاههای کوچک و متوسط در کشور را نشانی از موفقیت در بازارهای جهانی ندانست و گفت:زمانی که بنگاههای کوچک و متوسط در راستای یک بنگاه بزرگ فعالیت نکنند نمی توانند تاثیرچندانی در بازارهای جهانی داشته باشند و اشتغال پایدار ایجاد کنند.

وی نقش اتاق بازرگانی را در توجیه سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری صحیح موثر دانست و گفت:سرمایه های سرگردان در جامعه که در حدود 600 هزار میلیارد تومان است می تواند در هر بخش تورم بالایی را ایجاد کند و دولت به تنهایی نمی تواند این نقدینگی را به سمت تولید هدایت کند ولی بخش خصوصی مانند اتاق می تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

معاون تولیدی پیشین وزارت صنعت،معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود پذیره نویسی سهام طرح های اقتصادی را جایگزین مناسب اوراق مشارکت دانست و گفت:بیماری اوراق مشارکت مردم را به دریافت سود حداقلی عادت داده است و این در حالیست که مردم باید در فرایند اقتصادی سرمایه گذاری کنند.

وی استان اصفهان را مجموعه ای از بخش های کشاورزی،صنعت،معدن و تجارت دانست و گفت:بر اساس آمایش سرزمین باید ظرفیت های موجود استان در تصمیم گیری کلان مد نظر قرار گیرد.

معاون تولیدی پیشین وزارت صنعت،معدن و تجارت بخش کشاورزی استان اصفهان را بخش تاثیرگذار در اقتصاد کشور دانست و گفت:بر اساس برآوردی که در دهه 60 صورت گرفته بود میزان فروش محصولات کشاورزی استان از فروش دو شرکت ذوب آهن و فولاد بیشتر بوده است.

دانش مارنانی نهادینه شدن نگاه منطقه ای به موضوع آب زاینده رود را خواستار شد و گفت:استان های اصفهان و چهار محال وبختیاری و خوزستان در مسیر آب های جاری فلات مرکزی نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارند و باید به عنوان استان ها ی معین یکدیگر عمل کنند.

وی با اشاره به سرمایه مورد نیاز تونل های آبرسانی به زاینده رود گفت:بخش خصوصی می تواند با سرمایه گذاری بر روی این طرح ها نقش مهمی در تامین آب رودخانه داشته باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.