نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: کردستان نیازمند فردی مستقل برای سکانداری استان است که مستمسک به یک شخص نبوده و منتظر دستورات فرد مشخصی نباشد.

 به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران، علوی گفت : هر دولتی که روی کار می‌آید اساسا گفتمان خاص خود را دارد و افرادی که به عنوان مسئول انتخاب می‌شوند باید در مسیر گفتمان دولت جدید قرار بگیرند.

به گفته نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با تغییر دولت‌ها، توقعاتی در مردم ایجاد می‌شود که آنچه را که به عنوان نقص و کاستی در دولت قبلی وجود داشته است، برطرف شود.

وی افزود: تغییر استاندار کردستان نیز از این قاعده مستثنی نیست لذا باید گزینه‌ای را انتخاب کرد که هم دید سیاسی و هم دید مدیریتی و توسعه‌ای داشته باشد و ضمن آنکه از ظرفیت‌های تغییر و عملیاتی برخوردار باشد، تفکر راهبردی نیز لازمه شخص استاندار کردستان است.

علوی گفت: استاندار که عنوان رئیس شورای تامین استان را نیز دارد اصولا باید سیستم امنیتی استان به دستورات وی تمکین کنند، پس کردستان به فردی نیاز دارد که در تراز قد و قامت و وضعیت استان باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کردستان، استانی مرزی و سیاسی است که بروز برخی خطاها آبستن حوادث می‌شود که مدیریت این استان باید به تمام معنا توانمند در عرصه مدیریتی و مقتدر در بخش سیاست باشد تا چنین خطاهایی به وجود نیاید.

وی گفت: گزینه‌هایی مدنظر مجمع نمایندگان استان است که در آنها از کرد بومی اهل سنت تا بومی تشیع استان و غیربومی آشنا به استان وجود دارد.

لوی گفت: مجمع نمایندگان 5 تا 7 گزینه را انتخاب کرده‌اند تا اینکه هم از تکرار تاریخ برای کردها جلوگیری شود و هم از بین آنها شاخص‌ترین افراد انتخاب شود چون باید از تجربیات گذشته درس بگیریم و آنها را در اقدامات خویش دخیل دهیم./س

برچسب ها: ظرفیت ، سیاسی ، عنوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.