معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه توان تولید بیش از 10 درصد نیاز غذایی کشور را دارد، گفت: برخی از کارشناسان حتی این رقم را15 درصد می دانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
بابک دلفانی  گفت: اصلی ترین مشکل کشاورزی در کشور ما این است که متاسفانه پتانسیل ها و ظرفیت های هر منطقه را شناسایی نکرده ایم .

دلفانی عنوان کرد : مهمترین و اولین چیزی که بایستی مورد توجه قرار گیرد این است که با توجه به مزیت های هر منطقه برنامه ریزی کنیم و اگر استانی مثل کرمانشاه آب زیادی در اختیار ندارد، کشت برنج را در آن انجام ندهیم.

وی تعیین الگوی کشت را برای مناطق مهم دانست و گفت: زمانی می توانیم در کشاورزی موفق باشیم که تولید رقابتی را در دستور کار داشته باشیم.

وی عنوان کرد : کرمانشاه توان تولید بیش از 10 درصد نیاز غذایی کشور را دارد و این ادعا نیست و برخی از کارشناسان و صاحبنظران این رقم را تا 15 درصد هم امکان پذیر می دانند و این مهم تنها در صورت یک برنامه ریزی درست عملیاتی خواهد شد.

در ادامه این نشست که با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، مسئولین، کارشناسان و صاحبنظران عرصه کشاورزی به بیان نقطه نظرات خود در زمینه کشاورزی پرداختند./س



برچسب ها: کرمانشاه ، توان ، درصد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.