16 طرح بزرگ مرتع‌داری و آبخیزداری توسط این اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سال جاری اجرا می شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری در جریان بازدید از طرح‌های مرتع‌داری شهرستان اراک گفت: در سال جاری اجرای 131 پروژه در قالب 16 طرح مرتع‌داری و آبخیزداری در دستور کار اداره منابع طبیعی استان قرار گرفته که هم‌اکنون در تمام شهرستان‌های استان این پروژه‌ها در حال اجرا هستند.

شرفی افزود: اداره منابع طبیعی هر ساله با اجرای طرح‌های مختلف اقدامات ارزشمندی در راستای حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی انجام می‌دهد که امسال نیز اجرای این طرح‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی هدف از اجرای طرح‌های مرتع‌داری را حفظ، حراست، اصلاح و احیا مراتع عنوان و خاطرنشان کرد: امسال دو میلیارد و 212 میلیون ریال اعتبار استانی برای اجرای این پروژه‌ها اختصاص یافته است.

وی مطالعه و اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه سدهای موجود و حوزه‌های فاقد سد کشور، تثبیت شن و بیابان‌زدایی، تهیه طرح‌های جامع مقابله با بیابان‌زایی، طرح‌های بهبود و اصلاح مراتع، تامین و تجهیز یگان حفاظت، جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز، مدیریت منابع جنگلی، حفاظت و حمایت از مراتع و طرح حفاظت خاک و آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز استان را از جمله طرح‌های در دست اقدام این اداره در سال جاری عنوان کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.