در شهرستان فریمان مغازه عطاری وجود دارد که نامش هم نام آقاي وزير است مغازه اي كه روي ديوارهايش بنر بزرگي از پدر مرحوم آقاي وزير هم ديده مي شود چرا كه پدر او هم عطار بوده و مشتریان زیادی را دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، در شهرستان فریمان اگر سری به مغازه ای شهر بزنید حتماً مغازه های عطاری خواهید دید که یکی از آنها به نام «دارو گیاهی قاضی زاده» نامگذاری شده است و در و دیوارش از عکس ها و بنرهای مختلفی یا نام وزیر بهداشت پوشیده شده است. وقتی داخل مغازه عطاری مراجعه می کنیم متوجه می شویم که این مغازه برای برادر ویز بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور است روي ديوارهايش بنر بزرگي از پدر مرحوم آقاي وزير هم ديده مي شود چرا كه پدر او هم عطار بوده و در گوشه ديگر مغازه عكس برادر شهيد آقاي وزير به چشم مي خورد البته از اين مغازه چند قدم جلوتر كه برويم مغازه ديگري هست كه عموي وزير بهداشت در آن عطاري مي كرده. 

برادر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: ما قطره ای در مقابل دریا هستیم. هر چه باشیم هیچی نیستیم و هر چه داریم از نیاکان و گذشتگانمان است.

وی با بیان اینکه اعتماد باید در کنار صداقت وجود داشته باشد، ادامه داد: داروهای گیاهی اگر در حیطه قانون باشد، ایرادی ندارد و ما راه پدرمان را ادامه داده ایم. پدرم به عطاری تمایل داشت و من نیز از پانزده سالگی هنمراه با پدرم در عطاری مشغول بودم و به دنبال علاقه ام رفتم.

برادر وزیر بهداشت با بیان اینکه علم توام با تجربه است و مکمل و سازنده آن است، ادامه داد: افرادی که سابقه و قدمت دارند در شرایط فعلی به آنها بها داده نمی شود و باید بیشتر به آنها توجه کرد و مورد حمایت قرار دارد تا از تجربیات آنها استفاده کرد. 


گرایش به داروهای گیاهی بیشتر شده است
در ادامه، دکتر ایزد پناه ـ رئیس شبکه بهداشت و درمان فریمان گفت: گرایش به داروهای گیاهی نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است. همچنین دانشکده مشهد نیز در زمینه طب سنتی راه اندازی شده است و امسال نیز در دانشکده دانشجو تحصیل می کند.

دکتر ایزد پناه در ادامه بیان کرد: داروهای چاق کنند، معجون، و ... حتماً باید تركیبات آن ها را نگاه کنیم، نوع بسته بندی و جایی که آن را تولید کرده را ببینیم. اگر بدرستی تهیه شود هیچ مشکلی ندارد. حتی برخی از شرکت های دارویی همین داروهای گیاهی را تولید می کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فریمان در پایان اظهارداشت: از عطاری ها بازدید می شود و اگر مشکلی باشد با آنها برخورد خواهد شد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار