مدیر مرکز رشد دانشگاه قم گفت: این مرکز نزدیک به یک سال و نیم است که بودجه‌ای دریافت نکرده بنابراین از پرداخت تسهیلات مادی به متقاضیان معذور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حسین مستعان‌زاده با اشاره به آغاز فعالیت مرکز رشد دانشگاه قم از سال 85 اظهار کرد: این مرکز نزدیک به یک سال و نیم است که بودجه‌ای دریافت نکرده بنابراین توان پرداخت تسهیلات مادی را ندارد، ولی در زمینه ارائه مشاوره و برگزاری کلاس‌های آموزشی فعالیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز رشد دانشگاه قم در زمینه‌های علوم پایه، فنی و مهندسی، ‌کشاورزی، علوم انسانی، آی تی و... به ارائه خدمات می‌پردازد و از طرح‌های جدید کاربردی در زمینه صنعت حمایت می‌کند.

مدیر مرکز رشد دانشگاه قم با اشاره به نحوه حمایت از ایده‌ها و طرح‌ها گفت: پس از ارائه مشاوره اگر مشاهده شد ایده می‌تواند به مرحله تولید و درآمدزایی برسد، در هر زمینه‌ای از آن حمایت می‌شود تا به مرحله‌ای برسد که وارد بازار شود.

وی خاطرنشان کرد: تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان پس از اینکه وارد بازار شد، می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شوند و کارهای آنها بهتر پیشرفت کند.

مستعان‌زاده با بیان اینکه میزان تسهیلات اعطایی به شرکت کاهش پیدا کرده است گفت: بالغ بر 40 میلیون تومان تسهیلات در سال گذشته اعطا شد که این میزان نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز رشد به صورت مستقیم وارد بخش صنعتی نمی‌شود ولی شرکت‌ها را به سمت شرکت‌های صنعتی موفق در زمینه ارتباط موثر هدایت می‌کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.