ريزه خواري در طول روز موجب افزايش وزن مي شود

بسياري از مواد غذايي كه حجم كمي دارند داراي كالري بالايي هستند كه مصرف آن ها در طول روز موجب افزايش وزن خواهد شد.

دكتر محمدتقي انوشه، متخصص تغذيه و رژيم درماني در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص ريزه خواري در طول روز بيان داشت: بسياري از افراد بويژه خانم ها عادت به خرده خوري دارند كه يك رفتار تغذيه اي نامناسب بوده و بايد به تدريج عوض شود.

وي، با اشاره به اينكه افراد نبايد خود را در معرض مواد غذايي پركالري قرار دهند، گفت: يك رژيم غذايي متعادل و نرمال داراي تنوع بوده و همه گروه هاي اصلي غذا بايد در آن وجود داشته باشد بنابر اين براي داشتن يك رژيم مناسب بايد به پزشك متخصص مراجعه كرد و خودسرانه مواد غذايي را از وعده هاي اصلي حذف و يا اضافه نكرد.

وي با بيان اينكه برخي از افراد با داشتن بيماري اقدام به گرفتن رژيم مي كنند، خاطرنشان كرد: هنگامي كه فرد هيچ نوع بيماري ندارد، نبايد خودسرانه مواد غذايي را از رژيم غذايي خود حذف كند و اگر دچار يك نوع بيماري باشد، طبيعي است كه اگر بدون مشورت پزشك اين كار را انجام دهد بطور حتم با مشكلات و عوارض زيادي مواجه خواهد شد.

وي با تأكيد بر اينكه رژيم غذايي نادرست موجب تحليل عضلات شل شدن بافت ها، ريزش مو و حتي افسردگي مي شود، اذعان داشت: داشتن رژيم غذايي در واقع ايجاد نظم و تعادل در برنامه زندگي افراد است و نبايد با حذف وعده هاي اصلي و يا مصرف موادي كه به ظاهر تصور مي شود كالري پائيني دارند يك عادت غذايي غلط را در برنامه روزانه خود وارد كنيم./ح


برچسب ها: ریزه خواری ، وزن ، کالری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار