در حال حاضر اصلا مشخص نیست که ارز مرجع به دارو اختصاص یافته است یا خیر؛ زیرا واسطه‌گران دارو را با قیمت ارز آزاد به فروش می‌رسانند.

علی کائیدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ظهار داشت: متاسفانه از سال 91 بیماران خاص داروی مورد نیاز خود را با ارز آزاد خریداری می‌کردند که اغلب آنها از خانواده‌های کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: در اردیبهشت امسال، بیماران خاص برای تهیه دارویی با قیمت معمول 60 تا 100 هزار تومان باید مبلغی حدود یک میلیون و دویست هزار تومان پرداخت می‌کردند که این هزینه فشار زیادی را به خانواده‌های آنها وارد کرده بود.

وی با بیان اینکه سوء مدیریت وزارت بهداشت در دولت دهم وضعیت درمانی بسیاری از بیماران خاص را با چالش مواجه کرده بود، تصریح کرد: به طور حتم افزایش قیمت دارو در کشور سود زیادی را به جیب دلالان وارده کرد و واسطه‌گران نیز از این مهم بهره زیادی می‌برند.

وی افزود: بیم آن می‌رود که وزارت بهداشت یارانه دارویی را برای بیماران خاص و صعب‌العلاج حذف کرده باشد اما لازم به ذکر است که این کار صدمات بسیاری را به خانواده‌های این بیماران وارد می‌کند زیرا آنها در گذشته هزینه زیادی را در قبال خرید دارو پرداخت کرده‌اند.

وی، یادآور شد: وزارت بهداشت باید از 400 میلیارد تومان پولی که برای یارانه دارو در نظر گرفته بخشی را به این بیماران اختصاص دهد زیرا در غیر این صورت در حق این افراد ظلم بزرگی صورت می‌گیرد./ح
برچسب ها: قینت ، دارو ، دلالان ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار