معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: دشمنان به دنبال ایجاد تغییر در مسیر انقلاب ما هستند و در واقع ما با توطئه های پیچیده‌ای روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حجت الاسلام والمسلمین صادقی که در همایش آموزشی ائمه جماعات و روحانیون دادگستریهای سراسر کشور در مشهد سخن می گفت با اشاره به جایگاه رفیع روحانیون و ائمه جماعت افزود: امروز علما و روحانیون رسالت و وظیفه بزرگی برعهده دارند.

وی افزود: امروز تمامی ابزارها برای خدمت به نظام مقدس و مردم بزرگوار ایران اسلامی برای مسئولان فراهم شده و این نکته ، مسئولیت ها را بسیار سنگین کرده است.

وی با اشاره به انقلاب بزرگ مردم ایران علیه نظام سلطه و زور گفت: خداوند در گوشه ای از زمین وعده خود را محقق کرد و انشاء ا... مسیر اسلام قرآن در تمام جهان ادامه خواهد یافت.

وی افزود: امروز نظام اسلامی در معرض مجموعه ای از توطئه های پیچیده دشمنان قرار گرفته اما تمامی این توطئه ها نتوانسته مردم بزرگوار ما را از مسیر حق طلبی خود دور کند.

وی با اشاره به جایگاه رفیع قوه قضائیه در کشور گفت: با توجه به حساسیت وظایف دستگاه قضایی ، روحانیت معزز وظیفه خطیری برعهده دارند.

وی اخلاقی سازی محیط را از مهمترین وظایف روحانیت در دستگاه قضایی دانست و افزود: در وهله اول افراد و در وهله دوم سازمان باید هدف این اخلاقی سازی قرار بگیرد در واقع باید به سمت توجه بیشتر به مباحث اخلاق حرفه ای پیش برویم.

وی گفت: ارتباط با افراد و عناصر در دسترس سازمان می تواند از مهمترین اهداف روحانیت در دستگاه قضایی باشد و این نکته یعنی اخلاقی سازی محیط پیرامون از بزرگترین خواسته های سازمان ، از روحانیت معزز است.

وی آغاز اخلاقی سازی محیط را از خود دانست و افزود: مردم قبل از هر چیزی دیگری به اخلاق ما توجه می کند و همین نکته زمینه جاذبه یا دافعه ما را فراهم می کند.

روحانیت شاغل در دستگاه قضایی باید ابتدا مرد اخلاق و عالم بوده و خود نیز اهل عمل باشد و در ضمن پناهگاه مردم نیز باشد به نحویکه ملجأ تمامی مراجعان اعم از قاضی ، کارمند و حتی ارباب رجوع باشد.

وی مردمی بودن را از مهمترین ویژگیهای کارگزاران نظام اسلامی به ویژه در دستگاه قضایی و روحانیت معزز حاضر در قوه قضائیه برشمرد و افزود: در کنار مردمی بودن ، پاسخگو بودن و ناظر بودن از دیگر ویژگیهای لازم روحانیت در دستگاه قضایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی داشتن ارتباط خوب با خدا و خلق خدا را لازمه یک ارتباط اثرگذار دانست و افزود: خداوند باید تأثیر را در کلام انسان بگذارد و تکیه بیش از اندازه به داشته های بشری ما را از اهدافمان دور می کند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه خاطر نشان کرد: تمامی اقدامات ما در مسیر خدمت به مردم باید به اعتماد سازی منجر شود و این اعتماد سازی موجب تأثیر اقدامات ما با هدف انجام وظایفمان خواهد شدز/.

برچسب ها: توطئه ، پیچیده ، دشمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.