اصفهان/

دیدار خادمان علی ابن موسی الرضا(ع) با زرتشتیان اصفهان

گروهی از کاروان های اعزامی خادمان علی ابن موسی الرضا(ع) با حضور در معبد زرتشتیان اصفهان با آنان ملاقات کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان محسن انتظاری از خادمان علی ابن موسی الرضا(ع) و نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه این ششمین سالی است که آستان مقدس رضوی مشهد کاروان های خادمان امام رضا(ع) را به مناسبت دهه کرامت در گروه های مختلف به 120 شهرستان و 22 استان کشور و همچنین 6 کشور خارجی اعزام می کند گفت: در این کاروان ها اساتید دانشگاه، مسئولان کشوری و روحانیان صاحب فضل حوزه علمیه مشهد و قم حضوردارند.

وی، هدف از برگزاری این سفرها را بیان سیره حضرت امام رضا(ع) عنوان کرد و افزود: افراد زیادی هستند که نمی توانندبه مرقد امام رضا(ع) مشرف شوند ولذا، ما خادمان امام هشتم به دیدارآنان می رویم.

این خادم علیابنموسیالرضا(ع) دلیل حضورشان در معبد زرتشتیان را اعتقاد زرتشتیان به امام هشتم شیعیان اعلام کرد و گفت: زرتشتیاناز این امام رئوفکرامت گرفته اند.

همچنین در این مراسم موبد زرتشتیان اصفهان با بیان اینکه ما هم به ائمه مسلمانان اعتقاد داریم و به آنان احترام می گذاریم گفت: ما دارای دو هویت ایرانی اسلامی هستیم که در هم تنیده است و موجب تحکیم این دو هویت می شود.

بهزاد نیک دین با بیان اینکه زرتشتیان هم به خداوند یکتا اعتقاد دارند، به موعود نیز اشاره کرد و افزود:موعود منجی بشریت است که شیعیان اسلام به آن مهدی موعود می گویند و ما زرتشتیان به آن سوشیان میگوییم.

گفتنی است در پایان این دیداراز طرف آستان قدس رضوی هدایایی به عنوان تبرک به موبد زرتشتیان داده شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.