رحيمي گفت: امكان اطلاع‌رساني شكايت بخش خصوصي از بانك مركزي وجود ندارد.

امين‌حسيني رحيمي رئيس جديد محاسبات امروز در مراسم معارفه خود در ديوان محاسبات، در پاسخ به پرسش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر جلوگيري از تخلفات اداري و سازماني گفت: بسياري از تخلفاتي كه توسط دستگاه اجرايي اتفاق مي‌افتد ناشي از عدم تسلط مديران مالي آن‌ها بر قوانين و مقرارت است بنابراين آموزش اين مديران بايد در اولويت قرار گيرد كه اين مسئله از طريق تعامل با دولت امكان‌پذير است چرا که وظيفه آموزش اين مديران به عهده دولت است و ما نيز در اين راستا امكانات را جهت عملي شدن اين امر فراهم مي‌كنيم.

وي همچنين ادامه داد: يكي ديگر از راهكارهاي حل تخلفات استقرار كنترل داخلي در دستگاه‌هاي اجرايي است كه اين مسئله جهت كنترل اقدامات مالي مديران تلقي مي‌شود كه با شعارهاي دولت نيز همخواني دارد بنابراين نصب كنترل‌هاي داخلي الزامي است.

***ديوان نبايد کار جنجاني انجام دهد

رحيمي در خصوص نحوه اطلاع‌رساني ديوان محاسبات افزود: ديوان نبايد كارها را جنجالي انجام دهد و تاكنون به پرونده‌هاي زيادي در اين ارگان رسيدگي شده است ولي به دليل اينكه هنوز قطعي نشده ، رسانه‌اي نشده است.

وي در رابطه با سخنان لاريجاني در خصوص اطلاع‌رساني شفاف تصريح كرد: سخنان وي در رابطه با تقديم به موقع گزارشات به مجلس بود كه جلوي بسياري از تخلفات را مي‌گيرد.

رئيس ديوان محاسبات با بيان اينكه اطلاع‌رساني را با رسانه‌ها جدي مي‌گيريم، گفت: بايد اين نكته را در نظر گرفت كه پرونده‌هايي كه افراد به عنوان تخلف مطرح مي کنند تا زماني كه راي قطعي تثبيت نشود ،نبايد اطلاع‌رساني شوند.

***دادستان ديوان براساس راي گيري نمايندگان مجلس انتخاب مي شود

وي همچنين در خصوص نحوه انتخاب دادستان ديوان نيز افزود: دادستان ديوان نيز همانند رئيس براساس راي‌گيري نمايندگان مجلس انتخاب مي‌شود و اين مسئله در مهرماه و پس از تعطيلات مجلس مطرح خواهد شد.

دادستان سابق ديوان محاسبات كشور در پاسخ به سوال ديگر باشگاه خبرنگاران مبني بر شكايت بخش خصوصي از بانك مركزي گفت: اين پرونده از جمله پرونده‌هايي است كه نمي‌توان اطلاع‌رساني كرد.

وي در پايان به اصلاح برخي از قوانين موجود در كشور اشاره و تصريح كرد: قوانيني در كشور وجود دارد كه امكان رعايت آن‌ها توسط مسئولين وجود ندارد بنابراين اصلاح اين قوانين ضروري است همچنين ديوان محاسبات به صورت فعال در مجلس حاضر خواهد شد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: حسینی ، دیوان ، معارفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار