استاندار کرمان گفت: ادامه ی روند احداث معدن در "کوه شاه" منوط به نظر کارشناسان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان، در ادامه پیگیری های اصحاب رسانه و مردم طبیعت دوست ، استاندار کرمان در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان فهرج و افتتاح چندین طرح عمرانی در این شهرستان ، با اعلام این مطلب افزود: پس از شنیدن نظرات مردم دوستدار طبیعت ، دستور تشکیل گروه ویژه کارشناسی برای بررسی مجوزها و تخریب‌های صورت گرفته در کوه‌شاه بافت صادر شد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: کوه شاه یا الفتح کوه از مناطق بکر کوهستانی کشور و استان با تنوع گونه های گیاهی،جانوری و زیست محیطی محسوب می شود که صدور هرگونه مجوز می بایست با درنظر گرفتن همه ی جوانب و حساسیت های خاص انجام می شد.

اسماعیل نجار خاطرنشان کرد: هم اکنون گروهی متشکل از کارشناسان خبره و بی طرف از کرمان و تهران ، صدور مجوزها، میزان تخریب های صورت گرفته و دغدغه های طبیعت دوستان و فعالان محیط زیست را مورد بررسی قرار می دهند و ادامه ی روند احداث معدن کوه شاه منوط به نظر آنان است.
کوه شاه به ارتفاع 4 هزار و 350 متر با چندین هزار گونه ی مختلف گیاهی در 15 کیلومتری محور بافت ـ کرمان قرار دارد که این روزها ،احداث معدن در آن متاسفانه سبب تخریب اکوسیستم طبیعی اش شده است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.