برای بهره برداري از معادن و برنامه ریزهای عمرانی، اطلاعات جامعی از پتانسيلهاي معدني شهرستان های فارس به صورت شناسنامه زمين شناسي معدني تهیه می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور گفت: مركز زمین شناسی و اكتشافات معدني منطقه جنوب در تلاش است تا در کوتاه مدت اطلاعات جامعی از پتانسيلهاي معدني شهرستانها به صورت شناسنامه زمين شناسي معدني  شهرستانهاي استان فارس را تهیه کند تا بستر مناسب برای بهره برداري از معادن و برنامه ریزهای عمرانی فراهم شود.

 طهمورث یوسفی افزود: در این خصوص نزديك به 200 نمونه سنگی و خاکی تحت آزمايش XRF  و XRD  قرار گرفت که هم اکنون در مرحله تهيه گزارش نهايي است.

وی با اشاره به پروژه اطلس زمين شناسي معدني شهرستانهاي لامرد و مهر اظهار داشت: در بازديد هاي ميداني انجام پيمايشهاي زمين­شناسي- معدني عمود بر ساختارهای منطقه جهت شناسايي و تفكيك بيشتر واحدهاي سنگي و چگونگي ارتباط آنها با يكديگر و همچنين برداشت پديده­هاي مهم ساختماني و تكتونيكي مرتبط با كاني­سازی و ثبت اين نقاط  با  Gps انجام شد.

وی بیان داشت: این امر شامل تهیه نقشه های زمین شناسی پیشین منطقه و بازنگری  آنها و گزارشها و پروژه های انجام گرفته قبلی، آماده سازي نمونه ها و تحليل داده هاي آزمايشگاهي،  تکمیل و به هنگام سازی نقشه ها، رقومی سازی نقشه ها در محیط نرم افزار Arc Gis، تلفیق لایه های اطلاعاتی و تهیۀ جدول ویژگیها برای هر لایه بوده است./س

 

برچسب ها: شناسنامه ، معدنی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.