دهه کرامت امسال که با روزهای پایانی تعطیلات تابستانی مقارن شده است با حضور کم نظیر زائران حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران جلوه ی باشکوهی به این ایام خجسته در شهر مقدس قم داده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، عصر جمعه در میدان 72 تن قم صحنه های رقت باری را دیدم که به قول آن هنرپیشه در آمپاس شدید فرو رفتم که بالاخره در این شهر پر آوازه چه کسی پاسخگوی ظلمی است که در حق عاشقان زیارت حرم آل الله می رود؟
بی سر و سامانی مسافربری های مستقر در میدان 72تن از تاکسی های خطی تا اتوبوس تا حدی افتضاح مدیریتی مسئولان ذیربط را فریاد می زند که دل آدمی برای آن زائر بیچاره که با خانواده اش اسیر وسرگردان رانندگان برون شهری می شوند که با زیر پا گذاشتن نرخ نامه قانونی هر چقدر زورشان می رسد از انبوه مردم خسته ی در انتظار وسیله ی نقلیه مطالبه می کنند و حتی با گردن کلفتی تمام به زائرخسته می گوید سوار نمی کنیم!! و دریغ از یک ناظر یا مسئول دلسوز!!
از سویی دیگر صف چند صد نفری زن و بچه های مردم را می بینم که در انتظار تهیه بلیط اتوبوس هایی است که آنها را به تهران برساند...مسئول فروش بلیط در حالیکه حدود هفت اتوبوس در پایانه ی روبروی دفترش پارک کرده اند به مردم می گوید ماشین نداریم...
چند دقیقه ای با خودم فکر کردم که به چه کسی این مشکل مردم را بگویم که دلش بسوزد و قدمی بردارد..که تصمیم می گیرم در قالب یک پیامک برای آقای استاندار/فرماندار/شهردار و.. طرح مسئله کنم.
بعد از چند دقیقه شماره موبایل آقای مهندس دلبری را گرفتم که متوجه شدم ایشان به همکاران خودش فراخوان همیاری مردم را داده است.
آقای اقبالیان رئیس تاکسیرانی قم بعد از پنج دقیقه از جانب شهردار در پایانه حاضر می شود و پس از بررسی به نتیجه می رسیم که مسئولیت پیش آمده ی هر دو مشکل به عهده شهرداری نمی باشد و متوجه مسئولان حمل و نقل و پايانه‌هاي استان قم می باشد علی ای حال پیگیریهای مدیران شهرداری قم یکی پس از دیگری و حضور آنها در پایانه موجب دلگرمی مردم سرگردان وعصبانی می شود....آقایان امرالهی رئیس اتوبوسرانی و معاون ایشان آقای مهربان هم در محل حاضر می شوند و بلافاصله با ایجاد هماهنگی ، اتوبوس هایی را از سازمان خود فرامی خوانند که به مدد این مسافران بشتابند.
در تماس تلفنی موضوع را به اطلاع آقای استاندار رساندم که گویا دفتر ایشان هم پیگیر ماجرا شدند...
به هر تقدیر این دفعه با حضور یک خبرنگار و دلسوزی جهادی شهردار قم ، بار این مشکل از دوش مردم برداشته شد ولی اینگونه سستی های نابخشودنی که موجب شنیدن ناسزا به شهر مقدس قم شود غیرقابل تحمل است.
 
در پایان لازم است از تلاش های شهردار  قم و مدیران ایشان که در عصر روز تعطیل در کمترین زمان ممکن برای رفع مشکلات مردم بسیج شدند تقدیر و قدرانی شود./س
 
---------------------------------
یادداشت: هادی دریس
---------------------------------
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.