رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: بالغ بر 19 هزار کارت مبادلات مرزی جدید نیز چاپ و آماده ارسال است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، نادر میرشکار با بیان اینکه طرح واردات کالا با معافیت‌های گمرکی شاخه دوم طرح افزایش قدرت معیشت سکنه نوار مرزی سیستان و بلوچستان است، اظهار داشت: ساکنان شعاع 50 کیلومتری مرزهای استان مشمول اجرای این طرح شده و می‌توانند از مزایای تعریف شده در واردات 54 نمونه کالا از بازارچه‌های مرزی با سقف 20 میلیون ریال اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در ادامه تمام مرزنشینان مشمول این طرح را که در سامانه مربوطه ثبت نام کرده‌اند را 255 هزار و 987 خانوار اعلام کرد و افزود: از این تعداد تا کنون برای 199 هزار 462 کارت مبادلات مرزی صادر و تحویل شده است.

وی در ادامه در مورد کارت‌ها آماده تحویل نیز گفت: نزدیک به 19 هزار و 116 کارت مبادلات مرزی نیز چاپ شده و در حال ارسال است و برای 10 هزار و 215 سرپرست خانوار هم تا کنون کارتی صادر نشده است.

عضو کارگروه برنامه‌ریزی و اشتغال سیستان و بلوچستان با بیان 4 هزار و 274 کارت مبادلات مرزی در دست چاپ است، از نقص‌هایی در برخی از کارت‌هایی مبادلاتی که تاکنون تحویل شده، خبر داد و عنوان کرد: از مجموع کارت‌‌های تحویل شده تاکنون 25 هزار و 285 کارت برای رفع نقص به مراکز برگشت شده و به زودی با رفع ایرادات تحویل سرپرستان خانوار خواهد شد.

میرشکار تقویت اقتصاد و معیشت مرزنشینان را اولویت مدیریت اجرایی استان خواند و تبیین کرد: در راستای ارتقا توان معیشتی مرزنشینان تاکنون طرح فروش قانونی سوخت به این قشر از ابتدای سال آغاز شده است و با پرداخت نخستین سود حاصل از این طرح طی هفته‌های گذشته، آثار مثبت آن در استان پدیدار شده است./ب

برچسب ها: کارت ، مبادلات ، مرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.