مهره بزرگ شدن اگرچه به نوبه خود دشوار است اما در تیمی بزرگ، مهره ای بزرگ ماندن به مراتب دشوارتر است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تیم های بزرگ اغلب با ستاره هایشان شناخته می شوند، ستاره هایی که خیلی خوب اهداف سرمربی را در مستطیل سبز پیاده می کنند اما تقریباً تمامی کارشناسان بر این باورند که مهره ای بزرگ شدن هرچقدر هم سخت باشد مهره ای بزرک ماندن از آن سخت تر است.

چه بسیار بازیکنانی بودند که پیوستنشان به این های بزرگ آنها را به حاشیه برد و خیلی زود تمام شدند. کار در تیم های بزرگ به دلیل حساسیت بسیار بالا و اهمیت هواداران و رسانه ها بسیار دشوار است.

عملکرد هر مهره ای در تیم های بزرگ زیر ذره بین های متفاوتی است یک اشتباه کوچک بزرگتر از آنچه تصورش می شود خواهد شد و ممکن است زندگی فوتبالی بازیکن را به خطر بیاندازد، سکوهای ملتهب استرس ها را بالا می برند و مهره بزرگ و نامی ماندن واقعاً‌ دشوار است شاید همین باعث می شود تا محبوبیت ستاره های بزرگ و البته قیمت هایشان تا به این حد افزایش یابد.

از طرف دیگر به مرور زمان حضور این ستاره های بزرگ در تیم روح جنگندگی را به دنبال دارد. داستان کاپیتان های متعصب که حضورشان سکوها را به وجود می آورد و تیم را رو به جلو سوق می دهد داستانی قدیمی است.

این پارچه هایی که بربازوی کاپیتان ها بسته می شود صرف نظر از نامی که به یدک می کشند ناگفته های زیادی در دل خود دارند. کاپیتان ها در واقع مردان اول هر تیم هستند که علاوه بر هدایت فنی تیم در درون زمین می بایست آرامش را هم به ترکیب تیم خود هدیه کنند. این هنر مردان بزرگ است که لیدرهای خوبی در تیم باشند، لیدرهایی که به خصوص در بحران های خاص تیم،  جلوی بروز فاجعه را می گیرند و تیم را از تهدید به فرصت می رساندند.

**هنر ستاره ها در لیگ برتر

 لیگ برتر فوتبال اما حکایت دیگری دارد، لیگی که بالاترین سطح فنی رقابتی فوتبال در کشورمان است و در واقع ویترینی شیشه ای  است که کادر فنی تیم ملی هم برای چینش ترکیب خود آن را زیر ذره بین دارد نقش ستاره ها تیم های بزرگتر که اغلب جایگاه بهترین نیز دارند بیشتر  و محسوس تر احساس می شود.

نقش ستاره ها گاهی در یک تیم آن قدر پر رنگ می شود که  علیرغم اختلافات موجود با کادر فنی به تیم دعوت می شوند مثل اتفاقی که مدت ها قبل در استقلال افتاد و فرهاد مجیدی با وجود ریشه اختلافاتش با قلعه نوعی به این تیم آمد.



 فرهاد آمد با بار مثبتی که هم در سکوها ایجاد کرد و هم دوندگی و اثر جنگندگی که در تیم گذاشت .

این کاپیتان ها هستند که می توانند لیدرهای خوبی باشند به خصوص در شرایط حساس تیم برخی کم کاری ها توسط این مهره ها جبران می شود وامتیازات حساس توسط آن ها بدست می آیند.

 مثال دیگر را می توان راجع به تیم پرسپولیس ارائه کرد.  تیم دایی که با هزینه ای گزاف خلعتبری را از لیگ امارات جذب کرد در دیدار پایانی خود نمایش خوبی مقابل گسترش فولاد تبریز ارائه کرد خلعتبری از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد.

 سه امتیاز شیرین پرسپولیس حاصل تلاش دسته جمعی مهره های بزرگش بود مهره هایی که به خوبی می دانند حفظ جایگاه  دوحی در جدول لیگ برتر کار آسانی نخواهد بود.

 این  جا لیگ برتر است خیلی از تیم ها با ستاره هایشان بالا می  آیند  و گاهی همین ستاره ها  به درد نخور نامیده می شوند. یادمان باشد ستاره شدن سخت است اما ستاره ماندن سخت تر!/آق
برچسب ها: مهره ، فوتبال ، کاپیتان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار