یک بازیگر سینمای کودک گفت: خوشبختانه برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان طی چند سال اخیر توانسته است تحولی بزرگ را در ساخت فیلم‌های کودکان و نوجوانان ایجاد کند و توجه هنرمندان به این بخش را افزایش دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري بيست و هفتمين کیمیا حسینی در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه نحوه نمایش فیلم‌های ویژه کودکان و نوجوانان باید به روحیات این گروه سنی نزدیک باشد، اظهار کرد:  اغلب فیلم‌هایی که با موضوع کودک و نوجوان نمایش داده می‌شود سیاه و سفید بوده و کمتر از رنگ‌ها و فضاهای شاد و کودکانه در آنها استفاده شده است.
  
وی اضافه کرد: فیلم‌های ساخته شده برای کودکان باید بیشتر جنبه فانتزی،‌عروسکی و انیمیشن داشته باشد تا مخاطب بیشتری را به خود جذب کند.

این بازیگر خردسال که در فیلمهایی مانند سلام بر فرشتگان و جدایی نادر از سیمین حضور داشته ، کمبود کارگردان‌های ویژه ساخت فیلم‌های کودک و نوجوان را یکی دیگر از چالش‌های پیش روی فیلم‌های ساخته شده برای کودکان و نوجوانان دانست و افزود:  متاسفانه کارگردان خاص ساخت فیلم کودکان در ایران وجود ندارد و این موضوع می‌تواند سینمای کودک را به فرش بکشاند.

وی افزود: خوشبختانه برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان طی چند سال اخیر توانسته است تحولی را ساخت فیلم‌های کودکان و نوجونان ایجاد کند و توجه هنرمندان به این بخش را افزایش دهد.

حسینی که فضای جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را فضایی رقابتی توصیف کرد، استقبال همه اقشار جامعه در این جشنواره را قابل توجه دانست و گفت:‌ آنچه در سال‌های گذشته در زمان برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان مشاهده شد این بود که بزرگ‌ترها بیشتر از کودکان در این جشنواره حضور داشتند و امیدواریم در جشنواره بیست و هفتم حضور کودکان پر رنگ‌تر باشد.

گفتني است؛ بیست‌ و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامی‌داشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا، از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.