اعتماد کمیته میراث جهانی بي جواب نمي ماند/

مجوز برچیدن دکل مخابراتی از حریم منظری ارگ بم صادر شد

مدیر پایگاه میراث جهانی بم از صدور مجوز برچیدن دکل مخابراتی حریم منظری ارگ بم توسط کارگروه منظر فرهنگی خبر داد.

 به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، افشین ابراهیمی مدیر پایگاه میراث جهانی بم از صدور مجوز برچیدن دکل مخابراتی حریم منظری ارگ خبرداد و گفت: مجوز برچیدن دکل مخابراتی حریم ارگ بم توسط کارگروه منظر فرهنگی صادر شده است.

وي ادامه داد:‌ پایگاه میراث جهانی بم در تیر ماه سال جاری  توسط کمیته میراث جهانی یونسکو، تحسین و از فهرست میراث در خطر خارج شد.

ابراهيمي با اشاره به اينکه اين موفقيت ها انکار وجود ضعف در مجموعه این پایگاه نیست، تصريح کرد: بي شک این توقع در میان دوستدارن میراث فرهنگی وجود ندارد که تمام معایب مدیریت شهری و منظر فرهنگی بم به دست پایگاه حل و فصل شود.

مدیر پایگاه میراث جهانی بم با بيان اقدامات صورت گرفته در جهت حفظ منظر فرهنگی بم، اظهار داشت: تخریب ایستگاه پمپ بنزین در حریم مرکزی اثر میراث جهانی، جلوگیری از تخریب محوطه های تاریخی در جریان طرحهای آبرسانی، گازرسانی و انتقال فیبر نوری به بم و اخیراً صدور مجوز برچیدن دکل مخابراتی در حریم منظری ارگ بم، توسط کار گروه منظر فرهنگی بم و با حمایتهای فرماندار بم به عنوان رئیس کار گروه منظر فرهنگی انجام شده است.

وي در ادامه افزود: ارگ بم و منظر فرهنگی آن با بیش از 23000 هکتار وسعت، بزرگترین محدوده میراث جهانی کشور، همچنين شهر زلزله زده را با تمامی دغدغه های موجود در خود جای داده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی بم،‌ خاطر نشان کرد: مجموعه پایگاه با همراهی کار گروه منظر فرهنگی و مردم فهیم بم تلاش خواهد کرد تا به اعتماد کمیته میراث جهانی در خارج کردن بم و منظر فرهنگی آن از فهرست میراث در خطر، پاسخی شایسته دهد.
 
انتهاي پيام//
برچسب ها: بم ، مخابراتی ، حریم ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار