یک مقام رسمی کنسولگري ایران در آنکارا تشریح کرد

جزئیات حادثه براي اتوبوس مسافران ایرانی در ترکیه + فیلم

یک مقام رسمی کنسولگري ایران در استانبول جزئیات حادثه اتوبوس مسافران ایرانی در ترکیه روز شنبه (23 شهریور ماه) را تشریح کرد.

یک مقام رسمی کنسولگري ایران در آنکارا در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در مورد سانحه تصادف اتوبوس گردشگران ایرانی در ترکیه گفت: کشته‌ شده‌ها شامل راننده اتوبوس و یک خانم هستند.   
 
وی ادامه داد:‌ این حادثه در شهری به نام کریک قلعه در 700 کیلومتری آنکارا و در ساعات پایانی شب رخ داده است.   
 
این مقام رسمی افزود:‌ جنازه این افراد به آنکارا منتقل شده و امور مربوط به پزشکی قانونی در حال انجام و با خانواده‌های آنها در ایران تماس گرفته شده است.   
 
وی خاطرنشان کرد: بعد از انجام امور پزشکی قانونی و قوانین مربوط به ترکیه انتقال آنها به ایران در روزهای آتی انجام می‌شود.   
 
این مقام رسمی کنسولگري ايران در آنکارا اضافه کرد: با توجه به اینکه روزهای شنبه و یکشنبه در ترکیه تعطیل است، از روز دوشنبه مراحل انتقال اجساد به ایران انجام می‌شود و در اسرع وقت این مهم صورت می‌گیرد.
 
گفتنی است؛ روز گذشته "مرتضي درزي" كنسول سفارت ايران در تركيه پس از حضور در منطقه کریک قلعه محل سقوط اتوبوس ايراني به دره و رسيدگي به وضعيت مصدومان ايراني اين حادثه در بيمارستان‌هاي محل در گفتگویی به تشریح وضعیت مصدومان و کشته‌شدگان این حادثه پرداخت.
 
وي گفت: با هماهنگ‌هاي به عمل آمده، شماري از مصدومان اين حادثه كه به صورت سرپايي تحت مداوا قرار گرفتند با ترخيص از بيمارستان امروز (شنبه 23 شهریور ماه) به ايران باز خواهند گشت.
 
اين مقام سفارت ايران در تركيه افزود: از ميان ۲۶ مسافر اين اتوبوس، هفت نفر هم اكنون در بيمارستان‌هاي شهرستان قرق قلعه بستري هستند كه پزشكان حال آنان را خوب عنوان كرده‌اند.
 
وي تصريح كرد: متاسفانه در اين حادثه رانندگي "محمدتقي آقايي" راننده و "راضيه رضايي" يكي از مسافران جان خود را از دست دادند كه جنازه آنان براي انتقال به ايران به آنكارا منتقل شدند.
 
وي همچنین درباره علت بروز اين حادثه اظهار داشت: خواب آلودگي راننده اتوبوس باعث بروز اين حادثه شده است. 




 
انتهای پیام/   


  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار