رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: در این جهان گرگ‌های درنده‌ای هستند که بدون توجه به موازین جهانی به کشورهای دیگر حمله می‌کنند و آن‌ها را مورد اشغال قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی فقه با بیان اینکه پایه گذاری مجتمع فقه یک کار ابتکاری و نو بود اظهار کرد: تقاضا می‌کنم منشوری که برای این مجتمع تهیه شده است مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه یک دهه از این تجربه نو گذشته است گفت: ما باید با تلاش زیاد و عزم راسخ و با عنایت خداوند متعال و ائمه اطهار (ع) این بار را بر دوش بگیریم و به نتیجه مطلوب برسانیم.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه در این مجتمع فقه باید بارور شود بیان کرد: در مجتمع آموزش عالی فقه، پژوهش‌های جدید‌، پایان نامه‌های فاخر و خروجی‌های ممتاز فقه باید صورت بگیرد.

آیت الله اعرافی افزود: رشد فقه با نگاه تطبیقی و جدید، توسعه علوم پیرامون فقه و تولد تخصص‌های فقهی مأموریتی است که بر دوش طلاب این مجتمع قرار دارد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به وضعیت امروز جهان اسلام گفت: علمای اسلام باید در کنار امواج بیداری اسلامی قرار گرفته و جلوی مهم‌ترین آفت امت اسلام که همان تفرقه میان مسلمانان است را بگیرند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه اسرائیل مجهز به بمب اتم است اما به او اخم هم نمی‌کنند گفت: مشاهده می‌کنید که چگونه بر سر کشوری که به دنبال انرژی صلح آمیز اتمی است می‌ریزند و می‌خواهند این حق را از او بگیرند.

وی افزود: کشورهایی که حتی یک انتخابات در آنجا انجام نمی‌شود عزیز دردانه آمریکا می‌شوند و کشورهای دارای دموکراسی مورد تنفر آمریکا قرار می‌گیرند.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه در این جهان گرگ‌های درنده‌ای هستند که بدون توجه به موازین جهانی به کشورهای دیگر حمله می‌کنند و آن‌ها را مورد اشغال قرار می‌دهند گفت: ما باید برای حفظ وحدت از علما استفاده کنیم و در این راه به هوش و بصیرت سیاسی احتیاج داریم.

وی با اشاره به اینکه لازمه کار طلبگی قرار دادن عبادت در متن حیات زندگی فرد است گفت: مدارای در مستحبات، رعایت حلال و حرام، دوری از تقدس نمایی و تظاهر و انتخاب فرصت‌های زمانی و مکانی برای عبادت جزو شئون عبادت هستند./س

برچسب ها: قم ، گرگ ، درنده ، اشغال ، کشور ، دندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.