آخوندي با توجه به دانش و تجارب ارزشمند دكتر پيروز حناچي، وي را ‌به عنوان معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازي منصوب كرد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، عباس آخوندي در اين حكم آورده است: اميد است در جهت كمك به تامين محيط و زير ساخت هاي مناسب و مطلوب براي زندگي و كار همه ساكنان شهري و روستايي كشور و مديريت بهينه زمين و فضاي سرزمين با توجه به حفاظت از ميراث ارزشمند شهرسازي و معماري و اعتلاي آن شهرسازي شهروند محور و جلب مشاركت ذينفعان در تصميم گيري ها، تضمين حقوق متقابل توسعه بين شهروندان و نهاد هاي توسعه و عمران،‌قانونمندسازي عوراض توسعه و عمران موفق و مويد باشيد.

همچنين در ادامه اين حكم بر يكپارچه سازي نظام طرح ريزي و كنترل بين شهر و روستا و در كليه سطوح ملي و منطقه اي و محلي فعال سازي مجدد طرح هاي كالبدي ملي و منطقه اي ارتقاي دائمي استانداردها و شاخص هاي كيفيت محيط و خدمات شهري ، تمركز زدايي از ساختار طرح ريزي و پايش و واگذاري تدريجي مسئوليت ها و اختيارات به سطوح منطقه اي و محلي، ‌همراه با ظرفيت سازي در تشكيلات آنها و نظارت بر تهيه و اجراي طرح ها، حداكثر استفاده از توان حرفه اي و پژوهشي بخش خصوصي، در انجام ماموريت هاي قانوني حوزه شهرسازي و معماري و تلاش مستمر براي توسعه و ارتقاي سطح فعاليت هاي اين حوزه تاكيد شده است.

وي عضو هيئت علمي و دانشيار دانشكده معماري دانشگاه تهران است.

حناچي در دوران وزارت مهندس عبدالعلي زاده در سمت معاون شهرسازي و معماري مسكن بوده است.

وي پيش از اين رئيس موسسه پژوهشي فرهنگ و هنر دانشگاه تهران، اولين رئيس مركز مطالعاتي و تحقيقاتي شهرسازي و معماري ايران، رئيس مركز آموزش عالي ميراث فرهنگي و معاون نظام مهندسي و اجراي ساختمان وزارت مسكن و شهرسازي بوده است.

كتاب‌هاي بررسي تطبيقي تجارب مرمت شهري در ايران و جهان با نگاهي ويژه به بافت تاريخي شهر يزد و بازآفريني شهرها، ميراثي براي آينده از جمله آثار او است.

ترجمه كتاب‌هاي مديريت در محوطه‌هاي ميراث جهاني (راهنماي مديريت در محوطه‌هاي ميراث فرهنگي جهان) و نظريه‌هاي مرمت از جمله آثار دكتر حناچي است.

همچنين كتاب بانيان آبادي ايران: اولين بانك اطلاعات عمران وساختمان ايران زير نظر دكتر حناچي تدوين شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حکم ، منصوب ، شهرسازی ، معاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار