اخترشناسان ناسا اعلام کرده اند که سفینه ی ویجر 1 فضای بین ستاره ای برای اولین بار در تاریخ رسیده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران این سفینه عازم سفر به فضای بین ستاره ای شده است که میلیون ها سال پیش به وجود آمده اند.

گفتنی است سفینه ی ویجر 1 تصاویری شگفت انگیز از ستاره ها را به وسیله تلسکوپ های فضایی و سیگنال های رادیویی پیشرفته به زمین در طول سال ها ارسال کرده است.

گفتنی است فضاپیمای ویجر 1 ناسا به طور رسمی اولین محصول دست ساخته ی بشر برای سرمایه گذاری در زمینه فضایی بین ستاره ای است.

بررسی ها نشان می دهند این کاوشگر 30 ساله در حال حاضر به فاصله ی 12 میلیارد مایلی 19 میلیارد کیلومتر از خورشید زمین رسیده است.

در حال حاضر دانشمندان در حال تجزیه تحلیل و بررسی مشاهدات دریافت شده از سوی کاوشگر ویجر 1 هستند.

هزینه های راه اندازی دو کاوشگر ویجر 1 و ویجر 2 جمعا شامل هزینه های راه اندازی ماموریت های عملیاتی و باتری های هسته ای این فضاپیماها در حدود  988 میلیارد دلاری محاسبه شده است.

یک سامانه قوی از شبکه ی بین الملل از آنتن ها وظیفه ی پشتیبانی از ماموریت فضاپیمای بین سیاره ای و دریافت مشاهده است، رادیویی نجومی و راداری برای اکتشاف نقاط جدید در منظومه ی شمسی را بر عهده دارند.

اخترشناسان امیدوار هستند تا در صورت عدم بروز مشکلات فنی سفینه ی ویجر 1 بتواند همچنان به راه خود ادامه داده حتی به محدوده ی خارج از روشنایی توسط خورشید زمین دست یابد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار