جشنواره رقابتي ورني اهر با معرفي برگزيدگان به كار خود پايان داده و نمايشگاه آثار برگزيده و نمايشگاه سوغات ، ورني و دست بافته ها به مدت چهار روز در اين شهرستان برپاست.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، هيئت داوران اين جشنواره برگزيدگان را در دو بخش بافت و طرح و رنگ معرفي كردند.

بيش از 200 تخته ورني از هنرمندان مناطق مختلف آذربايجان شرقي در اين جشنواره حضور يافته بودند كه بانوان شهرستان اهر در خلاقيت به كار گرفته شده در طرح و رنگ و بافت هنرمندانه بيشترين عناوين و جوايز را به خود اختصاص دادند.

در بخش طرح و رنگ، خانم زهرا جهانگيري و خانم پروانه يار محمدپور هر دو از شهرستان اهر به ترتيب رتبه هاي اول و دوم و آقاي خدايار غفاري از روستاي خلان شهرستان كليبر رتبه سوم را به دست آورد.

خانم زهرا ميرزائي از تبريز و خانم هماي بينه از روستاي مزرعه شهرستان اهر رتبه هاي اول و دوم و آقاي سحاب محمودي از هوراند رتبه سوم را در بخش بافت كسب كردند.

همچنين در اين مراسم از آقايان حميد دواتي كاظم نيا، غلامحسين عبدلي نژاد و ابراهيم اكبرزاده هيئت داوران جشنواره ورني و نيز رضا صديقي فرماندار اهر و عباس فلاحي نماينده مردم اهر در مجلس تقدير به عمل آمد.

رونمايي از ابزار بازي محلي و بومي «بئش داش» از ديگر برنامه هاي جانبي مراسم افتتاح نمايشگاه دست بافته ها و جشنواره ورني بود.

يادآور مي شود، جشنواره ورني و نيز نمايشگاه سوغات ، ورني و دست بافته ها به عنوان يكي از برنامه هاي جنبي جشنواره با حضور استان هاي غرب و شمالغرب كشور، به مدت چهار روز در اهر برگزار مي شود./س

برچسب ها: بانوان ، طرح ، رنگ ورنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.