مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: بدهی‌های معوق یکی از چالش‌های بزرگ سازمان تامین اجتماعی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران علی‌اصغر دادخواه در خصوص مصوبه بخشودگی جرایم دیرکرد پرداخت حق بیمه اظهار داشت: این نوید را به مشتریان سازمان تامین اجتماعی و کارفرمایان بدهکار می‌دهیم که مصوبه بخشودگی جرایم دیرکرد پرداخت حق بیمه به استان اصفهان ابلاغ شده و کارفرمایان صنفی، صنعتی و کشاورزی که بدهی‌شان تا پایان سال 91 قطعی شده، تا پایان آذرماه فرصت دارند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی از بخشودگی جرایم استفاده کنند.

وی بدهی کارفرمایان خصوصی و دولتی این استان بابت حق بیمه کارگران را 400 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 80 درصد این مبلغ مربوط به کارگاه‌های بخش خصوصی است که بر اساس قانون بودجه امسال می‌توانند از بخشودگی جرایم دیرکرد استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: ماهانه کارفرمایان 115 هزار لیست به سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌کنند که مقدمات حذف این لیست‌های کاغذی و اینترنتی شدن آنها فراهم شده و تا نیمه دوم سال برای کارفرمایانی که کارگر ندارند سپس کارگاه‌های بزرگ‌تر اجرایی می‌شود.

این مسئول افزود: مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال گذشته افزایش یافته به طوری که تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان تا پایان سال 90 بیش از 17 هزار و 619 نفر بود که این رقم تا پایان سال گذشته به 19 هزار و 335 نفر رسید.

دادخواه با تاکید بر پرداخت 90 میلیارد تومان به عنوان مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین تا تیرماه 92 اضافه کرد: در حال حاضر همه مطالبات بازنشستگان پرداخت شده و ریالی به بازنشستگان استان بدهکار نیستیم.

وی تعداد افراد تحت پوشش تامین اجتماعی را بیش از 3 میلیون و 16 هزار نفر از جمعیت 4 میلیون و 940 هزار نفری استان اصفهان اعلام کرد و متذکر شد: این جمعیت تا پایان سال 91 نسبت به مدت مشابه 3.6 درصد رشد یافته و جمعیت مستمری بگیران نیز تا اسفند سال گذشته به 177 هزار نفر رسید که 1.8 درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در پایان اذعان داشت: برنامه‌ریزیی برای افزایش سطح کمی و کیفی خدمات تامین اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.