مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل گفت: ترويج، تثبيت و توسعه تشيع در ايران ثمره هجرت امام رضا(ع) به اين كشور است و نتايج سازنده و تأثيرگذار امام رضا(ع) در زمان حيات و پس از شهادت ايشان در ايران اسلامي ساري و جاري است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از ستاد خبري جشن‌هاي ميلاد رضوي، دكتر ولايتي در آئين اختتاميه ششمين جشنواره كتاب سال رضوي كه با حضور قائم مقام توليت آستان قدس رضوي و جمعي از مديران استاني برگزار شد، به تشريح آثار و بركات سفر حضرت رضا(ع) از مدينه به مرو و قبول ولايتعهدي پرداخت.

وي تصريح كرد: دو سال اقامت و ولايتعهدي حضرت رضا(ع) نقشي اساسي در كاهش فشار بني عباس به علويان داشت و مذهب شيعه و اماميه جايگزين مذهب زيدي گشت.

وي ادامه داد: 12 هزار و 673 نفر از سادات علوي به دستور و تبعيت حضرت رضا(ع) از مدينه به سمت ايران مهاجرت كردند كه وجود مبارك مرقد نوراني حضرت فاطمه معصومه(س) در قم و حضرت احمد بن موسي(ع) در شيراز از بركات و ثمرات اين اقدام هوشمندانه بوده است.

ولايتي با بيان اينكه حضرت رضا(ع) شاگردان زيادي را تربيت كردند كه از معاريف شيعه هستند، ادامه داد: ايشان به تبيين اصول 400 گانه شيعه پرداخته و در دوران ايشان و پس از آن معارف و فرهنگ اهل بيت(ع)توسعه فراوان يافت.

وي با اشاره به وجود 8 هزار امام‌زاده و اماكن متبركه منسوب به ائمه اطهار(ع) در ايران خاطرنشان كرد: هر كجا گنبد و بارگاه مطهري وجود دارد، زيارت‌گاه و پناه‌گاه مردم و محل تشكيل حوزه‌هاي علميه، نمازهاي جماعت و پايگاهي براي فعاليت‌هاي سياسي و اجتماعي شده است.

مشاور بين‌الملل مقام معظم رهبري با رد ادعاي وهابيت در خصوص زيارت مراقد مطهر ائمه معصومين(ع)، اظهار داشت: مشاهد مشرفه و مراقد نوراني ائمه هدي و سلاله پاك رسول الله، مركز و توجه مسلمانان،‌ شيعيان و محبان اهل‌بيت(ع) است./ز

برچسب ها: ترویج ، تشیع ، هجرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.