در آستانه سالروز ولادت با سعادت ثامن الحجج حضرت امام موسي الرضا(ع) مردم ولايتمدارشهرهاي جنوبي استان خوزستان غرق در سرور و شادي است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مردم مومن و ولايتمدار شهرهاي آبادان ، خرمشهر،شادگان ،مينوشهر،دارخوين ،اروندكنار وچوئبده در جنوب خوزستان با آذين بندي و چراغاني معابر و خيابانها با پخش نقل، شربت و شيريني ، ارسال پيامك هاي تبريك و برگزاري آيين هاي مختلف سالروز مولود هشتمين اختر تابناك ولايت و امامت را جشن گرفتند.

مردم اين شهرها با حضور پرشور در مساجد، حسينيه ها و تكايا ضمن برپايي برنامه هاي مولودي خواني از سخنراني روحانيون و وعاظ در باره اهميت دوران امامت و ابعاد شخصيت والاي حضرت امام رضا (ع) بهره مند شدند.

چراغاني خيابان ها، برپايي ايستگاه هاي صلواتي، اطعام نيازمندان و جشن پيوند زوج هاي جوان از ديگر برنامه هايي است كه به همين مناسبت در نقاط مختلف شهرهاي جنوبي استان خوزستان برگزار مي شود.

در آبادان كسبه و بازاريان مناطق مختلف با چراغاني و برافراشتن پرچم هاي رنگي مزين به نام مبارك آن حضرت، بخشي از عشق، ارادت و دلبستگي خود را به پيام آوران رستگاري و نور ابراز داشتند.

اقشار مختلف مردم به همراه بازاريان و كسبه اين شهر با توزيع شربت و شيريني عيد ولادت با سعادت حضرت امام موسي الرضا (ع) را جشن گرفتند.

به همين مناسبت در تعدادي از اماكن فرهنگي و منازل آيين هاي مذهبي چون قرائت قرآن، مولودي و مداحي با حضور جمع زيادي از ميهمانان برگزار شد.

هيات هاي مذهبي و هيات امناي مساجد با توزيع شربت و شيريني در خيابان ها از شهروندان پذيرايي كردند.

قدمگاه حضرت امام رضا (ع) و حضرت خضر نبي (ع) و زيارتگاه سيد عباس و سيد محمد ابو تاوه ميزبان زايران بسياري از شهرهاي دور و نزديك است كه با حضور آنان جشن ولادت را برپا كردند.

رييس اداره اوقاف و امور خيريه آبادان در همين ارتباط گفت: به مناسبت ميلاد مسعود ثامن الحجج حضرت امام رضا(ع) و دهه كرامت قدمگاه امام رضا(ع) در اين شهرستان چراغاني و نور افشاني شد.

حجت الاسلام جاسم حويزه افزود: در آييني به همين مناسبت ضمن برگزاري مسابقه فرهنگي اعطاي جوايز به تعدادي از شركت كنندگان كه پاسخ صحيح دادند برنامه هاي متنوعي چون اجراي موسيقي و دف نوازي، سخنراني و مولودي خواني برگزار شد.

به اين مناسبت زوار زيادي از شهرهاي اطراف در قدمگاه حضرت امام رضا(ع) حضور يافتند و ضمن ابراز ارادت به حضرت ثامن الحجج ميلاد خجست هشتمين پيشواي شيعيان جهان را گرامي داشتند.

امام علي ‌بن موسي‌الرضا (ع) هشتمين امام شيعيان از سلاله پاك رسول خدا و هشتمين اخترتابناك امامت و ولايت در سن ۳۵ سالگي عهده‌دار مسووليت امامت و رهبري شيعيان شد و حيات ايشان مقارن بود با خلافت خلفاي عباسي كه سختي‌ها و رنج بسياري را بر امام روا داشتند و سر انجام توسط مامون عباسي درسن ۵۵ سالگي به شهادت رسيدند./ز
برچسب ها: شهر ، جنوب ، شادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.