کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران همزمان با میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) بازگشایی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛  کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران که جهت انجام تعمیرات داخلی، حدود دو ماه تعطیل بود، همزمان با ولادت امام رضا علیه السلام امروز دوشنبه با حضور جمعی از اساتید و پژوهشگران بازگشایی می‌شود.
 
در این مراسم جمعی از اساتید و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در رشته تاریخ و گرایش‌های وابسته حضور دارند. این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام و المسملین رسول جعفریان شروع می‌شود و پس از افتتاح کتابخانه، محققان و اساتید با بخش‌های جدید کتابخانه، کتاب‌های تازه، و سیستم جدید میز امانت آشنا خواهند شد.
 
در این مدت دو ماهه، با وجود تعطیلی بخشی از کتابخانه، فراهم آوری منابع به روال سابق انجام شد و سه  مجموعه کتاب بالغ بر 4000 عنوان کتاب وارد کتابخانه شد. این سه مجموعه اهدایی بود که بخش اعظم آن از از سوی موسسه مطالعات تاریخ معاصر تهران اهدا شد. در این مجموعه فقط 700 عنوان کتاب لاتین وجود داشت. همچنین از 800 جلد کتاب از مؤسسه فقه الثقلین به کتابخانه اهدا شد. اما قسمت دیگر کتاب‌های اهدایی که کتاب‌های بسیار خوبی در آن بود، از طرف استاد سید فرید قاسمی به کتابخانه تاریخ اهدا شد.
 
در مجموعه استاد قاسمی کتاب‌های بسیار ناب مربوط به تاریخ لرستان وجود داشت که با نظر مساعد ایشان به کتابخانه تخصصی تاریخ واگذار شد.
 
همچنین در این مدت کتاب‌های عربی خریداری شده از عربستان سعودی ورود اطلاعات شد.
 
گفتني است؛  کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران در قم وابسته به دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مدظله) است. /ص
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.