هفت نمایش صحنه ای سه شنبه، و درسومین روز برگزاری شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی سنتی در مجموعه تئاترشهر، تماشاخانه سنگلج، تالار هنر و خانه نمایش اداره برنامه های تئاتر اجرا می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نمایش "طروپ طرب" نوشته خیرالله تقیانی پور، با کارگردانی مشترک این نویسنده و جواد نوری، از تهران و در بخش صحنه ای به مدت 90 دقیقه در دو نوبت 18 و 20 در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر اجرا می شود.

همچنین نمایش "ملی" نوشته هنگامه مفید، با کارگردانی افسانه زمانی، از تهران و در بخش مرور به مدت 60 دقیقه، در دو نوبت 17 و 19، در تالار قشقایی اجرا می شود.

نمایش "یال بال زال" اثر دیگری است که با نویسندگی مشترک امیرحسین نجفی و روح الله ایرجی و کارگردانی روح الله ایرجی از تهران، در بخش مرور جشنواره به مدت 65 دقیقه در دو نوبت 17:30 و 19:30، در تالار سایه و نمایش "در مدح سایه ها" اثر پروفسور رنالد دپه از اتریش در بخش بین المللی جشنواره و به صورت اجرای کارگاهی، به مدت 30 دقیقه در دو نوبت 16 و 18:30، در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر اجرا می شود.

تماشاخانه سنگلج نیز با نمایش "پهلوان گم شده" نوشته و کار صادق عاشورپور از تهران، در بخش صحنه ای جشنواره به مدت 90 دقیقه در دو نوبت 17:30 و 19:30، پذیرای تماشاگران است.

تالار هنر نیز با نمایش "توطئه"، نوشته مجید محمود و کارگردانی نانشتی کمال از کردستان عراق، در بخش بین المللی جشنواره به مدت 70 دقیقه در دو نوبت 16:30 و 18:30 و خانه نمایش اداره برنامه های تئاتر با نمایش "بانو بلورالسلطنه و طاس الدوله" نوشته و کار محمد عبدی جمالی از تهران، در بخش دانشگاهی جشنواره به مدت 40 دقیقه در دو نوبت 17 و 19، پذیرای تماشاگران خواهد بود.

سه شنبه، 26 شهریورماه، در بخش مجالس شبیه خوانی و پاتوق کودک و نوجوان شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی سنتی نیز هفت اثر در نظر گرفته شده که از این میان پنج اثر در محوطه مجموعه تئاترشهر اجرا می شوند. این آثار به ترتیب عبارت اند از: "خون و شیر" نوشته و کار جمال برفی از سنقر به مدت 25 دقیقه در ساعت 16:30، "تکم" نوشته و کار محمد یوسفی زاده از مرند به مدت 20 دقیقه ساعت 17، "بر تخت نشستن داماد" نوشته و کار یوسف شاه حسنی از تفرش به مدت 30 دقیقه ساعت 17:30، "یزله" نوشته و کار محمدمظفری از بوشهر به مدت 25 دقیقه ساعت 18 و "سلیمان نبی" کار احمد عزیزی از تهران به مدت 60 دقیقه ساعت 20 اجرا می شوند.

همچنین در محوطه باغ موزه قصر نیز "تکم" نوشته و کار محمد یوسفی زاده از مرند به مدت 20 دقیقه ساعت 11 و "بر تخت نشستن داماد" نوشته و کار یوسف شاه حسینی از تفرش به مدت 20 دقیقه ساعت 11:30 اجرا می شوند.

بخش نقالان جوان، با عنوان "یادآواره استاد مرشد ترابی"، که در سالن انتظار تالار اصلی تئاترشهر، تالار چهارسو، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر اجرا می شود، نیز با سه نقالی پذیرای تماشاگران می شود. این آثار نقالی عبارت اند از: "هفت خوان اسفندیار" کار مرجان صادق نائینی از کرج در تالار چهارسو، "نبرد هفت پهلوان" کار سارا عباسپور از کرج ساعت 18:30 در سالن انتظار اصلی تئاترشهر و "نقل سهراب و گردآفرید" کار احمد مردانی بروجنی از تهران.

رستوران سنتی آق بانو نیز پذیرای پنج اثر از ساعت 18:30 تا 21:30 می شود که به ترتیب عبارت اند از: "شاهنامه خوانی و تاریخ برخانی جنگ، گجستون" کار رحمان طاهری فر از بویراحمد، "بیت آشیه گول زنبیل فروش و سوارو" کار صلاح خزری و خزر قادری از کردستان، "نقال شاه خطایی، نصیحت پدر به فرزند" کار محمد مطهریراد از تفرش، "نقالی جمشید کی" کار ابوالفضل ورمزیار از تهران و "اجرای سازهای برنجی همراه با تصنیف های دوره قاجار" از قزوین./ي2
برچسب ها: نمایش ، جشنواره ، آیینی ، سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.