در هفت ماهه سال 2013 ميلادي تعداد 176 كشور در جهان با ايران مبادلات بازرگاني انجام دادند كه تراز بازرگاني ايران با 92 كشور مثبت بود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، براساس آمار دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات در اين مدت 5 كشور عراق، افغانستان، تركمنستان، مصر و پاكستان بيشترين تراز تجاري مثبت را با جمهوري اسلامي ايران داشتند.

بنابراين گزارش؛ صادرات ايران به عراق در مدت ياد شده به 3 ميليارد و 577 ميليون دلار رسيد، اين درحالي است كه 35ميليون دلار انواع كالا از عراق به كشورمان وارد شد. همچنين در مدت ياد شده حجم صادرات كشورمان به افغانستان يك ميليارد و 572ميليون دلار رسيد و واردات ايران از افغانستان تنها 2ميليون دلار بوده است.

اين گزارش مي‌افزايد: حجم صادرات ايران در هفت ماهه سال 2013 ميلادي به تركمنستان 511 ميليون دلار، مصر 329 ميليون دلار و پاكستان 401 ميليون دلار بوده است.

همچنين ارزش كل صادرات جمهوري اسلامي ايران به كشورهايي كه تراز تجاري كشورمان با آنها مثبت بوده است در مجموع طي مدت ياد شده به 8 ميليارد و 112ميليون دلار رسيد و اين در حالي است كه كل واردات كشورمان از اين كشورها تنها 544 ميليون دلار بوده است.

شايان ذكر است در هفت ماهه سال جاري ميلادي 17 ميليارد و 653 ميليون دلاركالا به خارج از كشور صادر شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مبادلات ، بازرگانی ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار