فرماندار شهرستان پردیس گفت: با قیاسی میان تلفات جاده ای ایران و آمار کشته شدگان روزانه حملات تروریستی عراق متاسفانه مشخص می شود جنگی پنهان در جاده های کشور در جریان است.

ایرج بیگدلو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: روزانه 65 نفر در تصادفات جاده ای کشته می شوند.

وی ادامه داد: طبق آمارهای موجود روزانه بطور متوسط 56 نفر در کشور عراق بر اثر حملات تروریستی جان خود را از دست می دهند و خبرهای آن توسط رسانه های جمعی منتشر می شود، حال در این بین، آمارهای رسمی نهاد راهنمایی و رانندگی ایران از کشته شدن روزانه 65 تن از هموطنانمان در جریان تصادفات جاده ای حکایت دارد،

بیگدلو اضافه کرد: شرایط یاد شده در شرق استان تهران و شهرستان پردیس به عنوان مناطقی در مسیر پر ترددترین جاده های کشور نیز وجود دارد، اما نزدیکترین بیمارستان به این شهرستان قبل از احداث بیمارستان شفا، در منطقه دپوی شرق(چهارراه تهرانپارس) قرار داشت.

فرماندار شهرستان پردیس تصریح کرد: طبق برآوردهای عددی کارشناسان حوزه های مختلف مرتبط با سوانح رانندگی، بر اثر مرگ یک نفر در جاده ها زیانی بالغ بر 32 میلیارد تومان به بدنه کشور وارد می شود، هرچند همین رقم هنگفت نیز در ازای جان هموطنانمان ارزشی ندارد و باید از سلامت آنها صیانت کرد.

وی ادامه داد: پردیس تا پیش از افتتاح این بیمارستان، فاقد حتی یک تخت بیمارستانی بود، کاستی یاد شده در حالی گریبانگیر مردم منطقه است که این شهرستان تازه تأسیس در شاهراهی ترانزیتی، مهم و البته پرحادثه مسیر دسترسی به نوار شمالی کشور استقرار یافته است.

بیگدلو افزود: امروز یکی از دو شهر شهرستان پردیس یعنی بومهن دارای قالبی کریدوری است که اصل توسعه آن نیز بر مبنای همین شاهراه بنا شده است، این در حالی است که قانون دولت را در زمینه کاهش تلفات جاده ای ملزوم ساخته است.

فرماندار شهرستان پردیس اضافه کرد: شرایط تلفات جانی و مالی ناشی از سوانح رانندگی در جاده های کشور مناسب نیست، هرچند در این بین دولت با تلاش خود نسبت به تحقق تعهد کاهش 10 درصدی این آمار، موفق ظاهر شده است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.