به
گزارش
خبرنگار باشگاه خبرنگاران محمدرضا آشوري عضو فعال گروه شبيهسازي
اتوبوس گفت: در واقع در آموزش مجازي 3 باند رفت و 3 باند برگشت براي اين
شبيهساز درست شده است و به مسافت 70 كيلومتر است كه با يك دستگاهي كه كنار
فرمان اتوبوس قرار گرفته است وضعيت خستگي راننده را نشان ميدهد و در
مواقعي كه احتياج به هشدارهاي لامسهاي باشد شروع به هشداردهي ميكند و
همچنين با ساخت اين شبيهساز ما در جهان پيشتاز هستيم.
وي اذعان داشت: 3
روش مرسوم وجود دارد كه ما در جهان پيشتاز شدهايم علائم بيولوژيكي راننده
به صورت اخص با نصب امواج كلاه مغزي، وضعيت ظاهري و فيزيكي راننده، نحوهي
تعامل راننده با ادوات كنترلي از روشهايي است كه كشورمان را در جهان به
سمت پيشتازي كشانده است.
وي خاطرنشان كرد: در واقع اين شبيهساز از نظر سختافزار و نرمافزاري را دانشجويان فعال دانشگاه خواجه نصير طراحي كردهايم.
البته
بعضي رانندگان بر اثر انجام يكسري مسائل باعث خواب آلودگي و خستگي
ميشوند كه آلارمهايي كه بر روي اين سيستمها نصب شده است شروع به هشدار
دادن ميكنند.
مجتبي عباسزاده عضو گروه شبيه ساز گفت: با اين دستگاه سفري آرام خواهيد داشت.
پروژه شبيهسازي اتوبوس يك طرح هشدار براي راننده دارد كه در وقت معين
واكنش سريع از خود نشان ميدهد.
طرح هشدار آلارمدهي و شنيداري در شرايط بروز حادثه از خود عكسالعمل بسياري از خود نشان ميدهد.
وي
افزود: زمانيكه خستگي و خواب آلودگي سراغ راننده اتوبوس ميآيد طرحهاي
هشداري به صدا درميآيند و به اين طريق دوباره راننده به راه خود ادامه
ميدهد.
وي بيان كرد: اگر راننده خسته شود سيستمهايي كه در جلوي صورت
راننده قرار دارند تعداد پلك زدنها، حالات ابرو، چشم را ميشمارند و طرح
هشداري به صدا درميآيند./ع2