مديركل راه و شهرسازي خراسان جنوبي گفت: ۷۰۰ كيلومتر از راه هاي استان بايد دوبانده شود و براي هر كيلومتر اجراي باند دوم راه ها ۱۰ ميليارد ريال اعتبار لازم است.

 به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، مسعود مالكي با اشاره به وجود 289 كيلومتر بزرگراه، هزار و 41 كيلومتر راه اصلي و 2 هزار و 988 كيلومتر راه فرعي در استان، اظهار كرد: راه هاي روستايي استان 10 هزار و 645 كيلومتر است كه 4 هزار و 540 كيلومتر آن آسفالته، هزار و 612 كيلومتر شوسه و 4 هزار و493 كيلومتر راه خاكي است.

وي افزود: در حال حاضر شبكه راه هاي استان16 هزار كيلومتر است و در يك سال اخير افزون بر 3 هزار و 313 ميليارد ريال براي روكش آسفالت 323 كيلومتر از راه هاي استان و احداث 16 تقاطع غيرهمسطح هزينه شده است.

مالكي تصريح كرد: هزار و 395 كيلومتر راه اصلي و فرعي در استان نياز به روكش آسفالت با اعتباري معادل 4 هزار و 185 ميليارد ريال دارد.

قائم مقام وزير در خراسان جنوبي بيان كرد: 2هزار كيلومتر از طول راه هاي روستايي نيز به روكش آسفالت احتياج دارد كه هزار ميليارد ريال اعتبار بايد در اين زمينه هزينه شود.

مديركل راه و شهرسازي خراسان جنوبي با بيان اينكه در حال حاضر 445 كيلومتر بزرگراه در دست احداث است اظهار كرد: هزينه اجراي هر كيلومتر بزرگراه چهار خطه يك ميليارد تومان است.

 مالكي با اشاره به نقاط حادثه خيز راه هاي استان گفت: نقطه حادثه خيزي كه ناشي از مشكلات هندسي راه باشد وجود ندارد و تاكنون 64 نقطه حادثه خيز در راه هاي استان حذف شده است.

وي بااشاره به اينكه از ابتداي امسال تاكنون 10 هزار علايم نصب و 150 كيلومتر از راه هاي استان خط كشي شده است افزود:در سال هاي اخير با وجود محدوديت هاي اعتباري 27 هزار علامت شامل علائم اطلاعاتي، اخباري، انتظامي و چشم گربه اي در راه هاي استان نصب و حدود 400 كيلومتر از راه ها خط كشي شده است.

مديركل راه و شهرسازي خراسان جنوبي، ايجاد شبكه حمل و نقل زميني در استان با اولويت اتصال مرز شرقي به آبهاي خليج فارس، ايجاد شبكه دوم حمل و نقل شمالي جنوبي جهت توزيع ترافيك محور اصلي، ايجاد مسيرهاي مطالعه شده براي تسهيل ترافيك و ايجاد شبكه حمل و نقل به منظور ارتباط روستاها و نقاط مرزي شهرها با يكديگر را از جمله برنامه هاي ارتقاي رتبه استان عنوان كرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار