مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر اميرآباد بهشهر از احداث شهر بندري در اين منطقه خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (مانا) ، سيد علي نعيمي به گسترش و توسعه بندر اميرآباد اشاره كرد و گفت:با توجه به افزايش ظرفيت تخليه و بارگيري بندراميرآباد در سه سال اخير و افزايش آن از يك ميليون تن به حدود چهار ميليون تن و همچنين رشد اشتغال زايي در اين بندر از 400 نفر به 1100 نفر ،احداث شهر بندري در مجاورت بندراميرآباد ضروري است. 

وي افزود: مطالعات اوليه ساخت اين شهر بندري در دستور كار است. 

مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر نوشهر در ادامه به آغاز ساخت چهار پست اسكله جديد در بندراميرآباد اشاره كرد و گفت : با بهره برداري از اين اسكله ها ؛ظرفيت بندر اميرآباد 25 درصد افزايش خواهد يافت. 

وي گفت : ظرفيت تخليه و بارگيري بندراميرآباد در سه سال آينده به 6.5 ميليون تن در سال خواهد رسيد. 

نعيمي با بيان اينكه در افق بندراميرآباد رسيدن به ظرفيت ابن بندر به 18 ميليون تن در سال ديده شده است ، اظهار داشت: به اين منظور بايد زيرساخت هاي لازم در اين بندر احداث شود. 

مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر نوشهر در مورد شبكه حمل و نقلي منتهي به بندراميرآباد نيز گفت : ايجاد راه دسترسي به بندراميرآباد يكي از موضوع هاي مهم براي گسترش شبكه حمل و نقل در بندراميرآباد است كه با هدايت سازمان بنادرو دريانوردي حل حواهد شد. 

وي با اشاره به دسترسي بندراميرآباد به خطوط ريلي گفت: با تعامل خوبي که با راه آهن شمال داريم حمل ريلي کالا از طريق اين بندر در حال انجام است به طوري که سهم حمل ريلي کالا از اين بندر و طريق راه آهن شمال از نيم درصد سال 88 به حدود 4.5 درصد افزايش يافته است. 
مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر نوشهر ادامه داد: به منظور 

استفاده از ظرفيت شبكه ريلي براي حمل كالاها از بندر اميرآباد به بنادر مقصد و بالعكس ؛ ساخت يك پست اسكله رو -رو ريلي با اعتباري بالغ بر 17 ميليارد تومان هم اكنون 99 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و با بهره برداري از آن استفاده از ظرفيت هاي هاي بندر اميرآباد بيش از پيش افزايش خواهد يافت. 

نعميي با اشاره به سرمايه گذاري بخش خصوصي در بندر اميرآباد اظهار داشت:بخش خصوصي تاكنون 200 ميليارد تومان در بندراميرآباد سرمايه گذاري کرده ، ضمن اينكه 230ميليارد تومان سرمايه گذاري ديگر نيز در اين بندر حال اجراست. 

مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر نوشهر به ساخت كارخانه هايي مانند بسته بندي و سردخانه در اين منطقه اشاره كرد و اظهار داشت: شايد بتوان از منطقه ويژه اقتصادي بندراميرآباد به عنوان اولين منطقه ويژه اقتصادي نام برد كه به توليد و توزيع كالا و خدمات رسيده است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، بندر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار