معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه اقلام کمبود دارو دو رقمی شده و قبل از تحریم هم به همین صورت بوده است، گفت: در بحث قیمت دارو هم ساز و کارهایی توسط دولت قبلی مشخص شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، سید حسن امامی رضوی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار داشت:  تامین دارو و کاهش هزینه‌های آن و تخصیص اعتبارات مناسب به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از جمله اولویت‌های مهم وزارت بهداشت است.

وی گفت: در زمینه تامین دارو و کاهش هزینه‌های آن گام‌های جدی برداشته شده و آثار آن هم مشهود است.

معاون درمان وزیر بهداشت تصریح کرد: اقلام کمبود دارو دو رقمی شده و قبل از تحریم هم به همین صورت بوده است.

امامی رضوی افزود: در بحث قیمت دارو هم ساز و کارهایی توسط دولت قبلی مشخص شد و به تصویب مجلس رسید که درباره پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز بوده و این اعتبارات تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: قرار است این مابه‌التفاوت بر اساس عملکرد سازمان‌های بیمه‌گر در تامین دارو از سوی وزارت بهداشت پرداخت شود.

معاون درمان وزیر بهداشت تخصیص اعتبارات برای عمل به تعهدات دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله پرداخت حق جذب، حقوق و مزایای کارکنان، حق مسکن و سایرکارانه‌های را ازدیگر اولویت‌های وزارت بهداشت دانست و گفت: دانشگاه‌ها باید به تعهدات خود عمل کنند و در این زمینه ساز و کارهایی پیش‌بینی شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه برنامه پزشک خانواده با قوت ادامه می‌یابد، خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه، تکلیف قانونی است و شعار وزیر بهداشت هم در این زمینه انجام کارهای مربوط به پزشک خانواده با تدیبر و تعقل است.

امامی رضوی، ادامه داد: این برنامه در استان‌های مازندران و فارس با قوت و حمایت بیشتری اجرا و موانع آن هم برطرف می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به معرفی معاون بهداشتی وزارت بهداشت، گفت: وی فردی است که در وزارت بهداشت سابقه طولانی دارد و احیای برنامه شبکه بهداشتی درمانی و مراقبت‌های اولیه در اولویت اصلی وی قرار دارد زیرا معتقدیم در صورت پیشگیری هزینه‌های درمان مردم کاهش می‌یابد.
برچسب ها: دارو ، پزشک ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.