مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با روز ملی شعر و ادب از کتاب "صیحه‌ی افلاک" در تبریز رونمایی می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، علی داننده اظهار کرد: «صیحه‌ی افلاک» مشتمل بر شعری منتشر نشده از استاد سیدمحمدحسین شهریار با موضوع نزدیک شدن زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج) و توصیف حکومت عدل آن امام همام با تکیه بر آیات و روایات مرتبط با آخرالزمان است.

وی افزود: این قصیده در 55 بیت سروده شده و با توجه به قراین موجود در آثار استاد شهریار می‌توان تاریخ سرایش آن را آخرین سالهای حکومت پهلوی دوم دانست.

داننده گفت: شعر انتظار از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های شعر مهدوی در زبان فارسی است و شور و حالی که در شعر انتظار موج می‌زند روایتگر انقلاب درونی شعرای شیعی است.

وی تاکید کرد: استاد شهریار نیز در اشعار متعدد خود عشق و ارادت قلبی خود را به ائمه اطهار (ع) نشان داده و در این قصیده نیز با زبانی نرم و لطیف و بیانی استوار و گاه حماسی به مقوله‌ی فرج پرداخته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی این اداره کل را جهت چاپ و نشر همه‌ی اشعار به جای مانده از استاد شهریار که تاکنون چاپ و نشر آن فراهم نشده است را اعلام کرد.

آیین بزرگداشت روز ملی شعر و ادب و بزرگداشت استاد شهریار بیست و هشتم شهریورماه جاری ساعت 30/17 در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز واقع در اول سربالایی ولیعصر برگزار می‌شود/س

 

برچسب ها: رونمایی ، کتاب ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.