معاون وزير صنعت معدن و تجارت گفت: كمتراز 350 ميليارد تومان مانده بدهي دولت بابت خريد بيش از 4 ميليون و 750 هزار تن گندم، تا پايان اين هفته به حساب كشاورزان واريز خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران،عباس قبادي، با بيان اينكه ارزش 4 ميليون و 750 هزار تن گندم خريداري شده، حدود 3650 ميليارد تومان مي‌باشد، افزود: تاكنون بيش از 3300 ميليارد تومان بايت خريد گندم به كشاورزان پرداخت شده و كمتراز 350 ميليارد تومان مانده بدهي به كشاورزان تا پايان اين هفته به آنان پرداخت مي‌شود.

قبادي ادامه داد: 320 ميليارد تومان مابه‌التفاوت 80 توماني افزايش قيمت گندم نيز تا پايان هفته گذشته به كشاورزان پرداخت شده است.

وي با بيان اينكه در خريد گندم كمترين سختگيري و افت انجام شده اظهاركرد: ميزان افت مفيد گندم‌هاي خريداري شده حدود 8 دهم درصد به مقدار 40 هزار تن  و افت غيرمفيد در حدود 6 دهم درصد و 31 هزار تن بوده است.

مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران گفت: تعداد 680 مركز خريد در كشور مقدار 698 محموله گندم كشاورزان را خريداري كرده اند.

قبادي با توضيح اينكه وزن خالص گندم خريداري شده پس از محاسبه‌ي افت، حدود 4 ميليون و 650 هزار تن مي‌باشد، از نزديك شدن به روزهاي پاياني فصل خريد خبرداد و گفت: خريد گندم در برخي از استانها كماكان ادامه داشته و تا آخرين محموله گندم قابل عرضه كشاورزان، مراكز خريد اين شركت فعال مي‌باشند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: طلب ، کشاورزان ، پرداخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار