بهره گيري از صنايع کوچک ضمن شتاب بخشيدن به توسعه صنعتي، باعث افزايش ميزان صادرات در کشور مي شود.

محمد حسين فاتحي کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: توجه به صنايع کوچک ضمن شتاب بخشيدن به توسعه صنعتي و کنترل بخش صنعت در مواقع بحراني، باعث افزايش ميزان صادرات شده و گسترش بخش صنعت را در کشور فراهم مي سازد.

وي افزود: صنايع کوچک با وجود بهره گيري از مزايا و امتيازات چشمگير در توسعه اقتصادي کشور، با تنگناهاي زيادي روبروست که به ورشکستگي اين صنايع در سال هاي اخير انجاميده است.

اين کارشناس اقتصادي گفت: يکي از مشکلات عمده صنايع کوچک که قدرت رقابتي آنها را با صنايع بزرگ مشابه به شدت کاهش مي دهد، استفاده نکردن از فناوري در فرآيند توليد است.

وي با بيان اينکه نوين سازي عامل شتاب صنعت است، افزود: در صورتي که بخش صنايع کوچک بخواهد رقابت و حيات اقتصادي خود را حفظ کند، بايد به نوسازي، به عنوان يک عامل مهم و اساسي توجه ويژه شود.

فاتحي تصريح کرد: هر نوع نوين سازي در واحدهاي صنعتي کوچک بايد به افزايش توانايي آنها در ميزان فروش بينجامد و هدف نهايي هر برنامه نوين سازي بايد منجر به استقلال صنعتي شود.

وي خاطرنشان کرد: دولت مي‌تواند با اعطاي انواع تسهيلات مالي، فني، اطلاعاتي، آموزشي و مشورتي در تشويق و تسريع نوسازي صنايع کوچک کشور نقش موثري ايفا کند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار