یک استاد دانشگاه گفت: نقش رسانه‌ها به ویژه رادیو و تلویزیون در سند چشم‌انداز باید مشخص شده و ما باید یک تحول بزرگ را در حوزه مخاطب ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران اعزامی به قشم، "محمد سلطانی‌فر" استاد دانشگاه در دومین نشست تخصصی رسانه و چشم‌انداز و سیاست‌های کلی اصل 44 که ظهر امروز در مرکز رشد بین‌المللی قشم برگزار شد، درباره آینده رسانه‌های ایرانی در سند چشم‌انداز 1404 گفت:‌ باید قبل از هر چیزی به این موضوع اشاره کرد که فضای رسانه‌ای فعلی را باید به صورت دقیق بررسی و سرعت روند آن‌ را مشخص کنیم و به این موضوع دست پیدا کنیم که ایران در سال 1404 کجا قرار خواهد گرفت.  
 
وی افزود: ما باید نگاه‌مان را به سوی سند چشم‌انداز 1404 و نقش رسانه‌ها در این سند در نظر بگیریم و به این موضوع دقت کنیم که رسانه‌ها چه سمت و سویی خواهند داشت و رابطه بین حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری یعنی رسانه‌های دیجیتال و تلفن‌های همراه به چه شکلی خواهد بود، موضوعی که بنده آنرا مورد بررسی قرار دادم.  
 
این استاد دانشگاه تصریح کرد: متاسفانه در شرایط فعلی که بسیاری از دولت‌ها از اینکه اختیارات خود را از دست بدهند، هراس دارند و فکر می‌کنند گسترش فضای رسانه‌ها سبب می‌شود که آنها هویت فرهنگی خود را از دست بدهند موضوعی که از فضای حاکم در رسانه‌ها باید حذف شود.  
 
سلطانی‌فر با اشاره به اینکه در حال حاضر یک سوم جمعیت جهان به صورت آنلاین هستند، اظهار داشت: نقش رسانه‌ها به ویژه رادیو و تلویزیون در سند چشم‌انداز باید مشخص شده و ما باید یک تحول بزرگ را در حوزه مخاطب ایجاد کنیم.  
 
این استاد دانشگاه گفت:‌ کارکرد و رویکردهایی که درباره رسانه‌ها در سند چشم‌انداز وجود دارد باید مشخص شود زیرا در شرایط فعلی در جهان تحولات سیاسی نیز به مدد تکنولوژی‌ها شکل می‌گیرد و متاسفانه ما به این موضوع توجه نمی‌کنیم لذا در حال حاضر این مسئله قابل اهمیت است و باید به آن پرداخته شود.  
 
وی تصریح کرد: ما باید نگاه کنترلی از رسانه‌ها را برداشته و اجازه دهیم رسانه‌ها بر مبنای تکنولوژی مسیر خود را ادامه دهند و عرصه را بر آنها تنگ نکنیم. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: سلطانی ، استاد ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار