تیم ملی والیبال ( ب ) کشورمان برای حضور در مسابقات کشورهای اسلامی تهران را به مقصد اندونزی ترک کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، برخی کارشناسان و افراد فعال در والیبال معتقدند که در حال حاضر که والیبال ایران در والیبال جهان حرفی برای گفتن دارد حضور در مسابقات کشورهای اسلامی ضرورتی نداشت.

محمود افشار دوست، دبیرکل فدراسیون والیبال در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت:
متاسفانه برخی ها عادت دارند اگر در مسابقاتی حضور نداشتند آنها را بی ارزش و فاقد بار فنی معرفی کنند.

 به طور مثال در مسابقات آسیایی 2002 پوسان کره تیم ملی ایران توانست برای نخستین بار در تاریخ والیبال کشور موفق به شکست تیم ملی چین شود، در چنین شرایطی بسیاری از دوستان اعلام کرده اند که ما موفق به شکست تیم دوم چین شدیم.
ولی هیچ کس نگفت برای اولین بار در تاریخ والیبال ایران چینی ها مقابل ما شکست خوردند.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی ها عادت دارند شرایط را از آن چه که هست کمرنگ تر نشان دهند. در صورتی که تمامی رقابتها و مسابقات بین المللی هر کدام از اهمیت به سزایی برخوردار است.

دبیرکل فدراسیون والیبال در ادامه افزود: مسابقات کشورهای اسلامی از سوی تشکلی راه اندازی شده است.

به نظر من یک ایده خوب و جالب محسوب می شود، به هیچ عنوان به فدراسیون ارتباطی ندارد که تیمها با چه ترکیبی در این رقابتها شرکت می کنند ما فقط به دنبال سکو و مدال هستیم.

افشاردوست یادآور شد: اگر بر اسامی بازیکنان اعزامی به رقابتهای کشورهای اسلامی بیاندازیم این سؤال پیش می آید که آیا این والیبالیستها به معنای واقعی اعضای تیم ملی (ب) ایران هستند. البته تمامی آنها لایق پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند ولی در حال حاضر اکثر بازیکنان ایران در تیم ملی (الف) و زیر 23 سال مشغول تمرین هستند.

وی یادآور شد: در این دوره از مسابقات کشورهای اسلامی شاهد حضور تیمهایی مثل مصر، کامرون (تیم سوم قاره افریقا)، تونس (تیم  حاضر در المپیک 2012 لندن)، ترکیه (تلفیقی از جوانان و امیدها) و ایران هستیم، پس نمی توان گفت این مسابقات از سطح کیفی پائینی برخوردار است و تیمهای حاضر در اندونزی زنگ تفریح هستند.

وی خاطرنشان کرد: بازهم می گویم به هیچ عنوان ربطی به ما ندارد که حریفان با چه ترکیبی در مسابقات کشورهای اسلامی شرکت می کنند، ما تیمی را اعزام می کنیم که موفق به نتیجه گیری شده و بازیکنان آن در سالهای آینده برای والیبال ایران زمین تأثیرگذار باشند./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار